آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

هشدار جدی ایران به عربستان درباره یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی , عربستان سعودی

یک مقام ایرانی به پایگاه المانیتور گفت که تهران به ریاض پیغام داد در صورت ادامه حملات به یمن، «انصارالله از خطوط قرمزی که برای خودش ترسیم کرده، عبور می‌کند».د

 یک پایگاه آمریکایی از پیغام هشدارآمیز تهران به ریاض درباره توانمندی انصارالله برای حمله به عمق خاک عربستان سعودی در صورت ادامه جنگ علیه یمن هشدار داد.

المانیتور در گزارشی تحت عنوان «مقام ایرانی درباره حملات بیشتر به یمن هشدار داد»، نوشت: «ساعاتی قبل از اعلام رسمی پایان "توفان قاطعیت" از سوی عربستان سعودی، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران با خوشبینی ابراز کرد که "به خاطر تلاشهای ما" در ساعتهای آینده آتش‌بس محقق خواهد شد».

در گزارش المانیتور به نقل از یک مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود، آمده است: «اگر جنگ برای روزهای آینده ادامه می‌یافت، رسیدن به آتش‌بس خیلی سخت می‌شد. انصارالله مشتاق بود که جنگ را به وارد عرصه و صحنه دیگر نکند اما اگر سعودیها به این اقدام(جنگ) ادامه دهند، آنها(انصارالله) از خطوط قرمزی که خودشان برای خودشان ترسیم کردند، عبور خواهند کرد. این پیامی بود که از طریق میانجیها به سعودیها ارسال شد».

این مقام ناشناس از ایفای نقش مهم عمان در کاهش اختلافات بین طرفها در یمن خبر داد و گفت: «عمان پیشنهاد میزبانی برای مذاکرات آتی را داد و از سوی دیگر وزیر خارجه و تیم او ابتکاری برای ایجاد نقشه راه جهت پیدا کردن راه‌حل در یمن طرح کرد. این ابتکار به همراه پیغام ایران به ریاض فضای مناسبی برای آتش‌بس ایجاد کرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «ایران این پیغام جدی را به عربستان سعودی داد که جنبش حوثیها قادر به پاسخگویی به حملات هوایی ائتلاف سعودی از طریق موشکهای میان برد و راکتهای ضدهوایی به داخل عربستان سعودی است موشکها و تجهیزاتی که هنوز از آنها استفاده نکرده است».

یک مقام حوثی به المانیتور گفت: « این قصد و هدف ما نیست که به سعودیها ضربه بزنیم یا به ایستها و مراکز نظامی داخل عربستان حمله کنیم. ما در سال 2009 این کار را کردیم و ما امروز هم قادر به انجام آن هستیم. آنچه ما خواهانیم حرکت به سمت مذاکره و خلاص شدن کشور از القاعده است و به همین دلیل است که با وجود جنگ علیه ما، ما از پیشروی از یک شهر به شهر دیگر بازنماندیم و متوقف نشدیم».

در ادامه این گزارش آمده است: «این پیامی است که 21 آوریل ایرانیها از طریق یک طرف سوم ارسال کرد در حالی که مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران تایید کرد که محمدجواد ظریف و جان کری درباره یمن گفتگو کردند».

اخبار سیاست خارجی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------