آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

روسیه: امکان توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

رئیس اداره امنیت و خلع سلاح در وزارت امور خارجه روسیه گفت: اطمینان داریم تا سی ام ژوئن، دستیابی به توافق جامع که نقطه عطف مهمی در تاریخ نظام منع تکثیر هسته ای به شمار می رود، امکان پذیر خواهد بود.

'میخائیل اولیانوف' رییس اداره امنیت و خلع سلاح وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: امکان دستیابی به توافق جامع درباره مساله برنامه هسته ای ایران وجود دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های روسی، اولیانوف در کنفرانس بازنگری پیمان 'ان.پی.تی' در نیویورک با تاکید بر لزوم پایبندی کشورهای جهان به این پیمان گفت: از جمله چالش های اصلی برای پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی، اوضاع ناخوشایندی است که در ارتباط با ایجاد منطقه عاری از تسلیحات هسته ای در خاورمیانه پیش آمده است.

وی بدون ذکر علت اصلی بروز این مساله و خودداری رژیم صهیونیستی از همکاری در چارچوب پیمان ان.پی.تی خاطرنشان کرد: به رغم تلاش های روسیه و کشورهای دیگر، این رویداد مهم رخ نداده و در ایجاد منطقه عاری از تسلیحات هسته ای در خاورمیانه مشکلات بروز کرده است.

اولیانوف در این رابطه به پیشرفت های به دست آمده در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و آن را بسیار مهم خواند.

رئیس اداره امنیت و خلع سلاح در وزارت امور خارجه روسیه گفت: اطمینان داریم تا سی ام ژوئن، دستیابی به توافق جامع که نقطه عطف مهمی در تاریخ نظام منع تکثیر هسته ای به شمار می رود، امکان پذیر خواهد بود.

وی همچنین گفت روسیه همواره به مفاد پیمان ان پی تی از جمله ماده شش آن عمل کرده است.

اولیانوف افزود: ما ذخایر هسته ای خود را به حداقل رسانده ایم که اقدام مهمی در راستای خلع سلاح کامل بوده است و قصد داریم به تلاش ها در این زمینه ادامه دهیم و میان توسعه انرژی صلح آمیز هسته ای و تقویت نظام منع تکثیر سلاح های هسته ای، توازن ایجاد کنیم.

رئیس اداره امنیت و خلع سلاح وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا را متهم کرد که با اقدامات خود مانع ادامه کاهش تسلیحات هسته ای شده است.

وی گفت: آمریکا با سیاست های یکجانبه گرایانه خود از جمله اجرای طرح سامانه موشکی جهانی خود و نظریه ضربه سریع جهانی، ثبات راهبردی بین المللی را به خطر انداخته و به این وسیله مانع اصلی کاهش تسلیحات راهبردی شده است.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------