آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

تحلیل فرانس پرس از سخنان اخیر رییس جمهور ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حسن روحانی

حسن روحانی رئیس جمهور ایران سه‌شنبه با پیش‌بینی توافق نهایی احتمالی با قدرت‌های بزرگ بر سر برنامه هسته‌ای که به لغو تحریم‌ها علیه ایران منجر خواهد شد، به آنهایی که از مجازات‌های اقتصادی بین المللی سود می برند توصیه کرد به فکر شغل دیگری باشند.

فرانس پرس نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران سه‌شنبه با پیش‌بینی توافق نهایی احتمالی با قدرت‌های بزرگ بر سر برنامه هسته‌ای که به لغو تحریم‌ها علیه ایران منجر خواهد شد، به آنهایی که از مجازات‌های اقتصادی بین المللی سود می برند توصیه کرد به فکر شغل دیگری باشند.

به گزارش انتخاب، ایران و گروه کشورهای پنج به علاوه یک شامل چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان نگارش توافقنامه نهایی را که قرار است 30 ژوئن امضاء شود، آغاز کردند.

این توافقنامه قرار است ماهیت صرفا صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را در ازای لغو تحریم‌های بین المللی که از سال 2006 اعمال شده است و اقتصاد ایران را دچار مشکل کرده است، تضمین کند.

در این میان، برخی به لطف قاچاق کالاهای خارجی از ترکیه، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس یا فروش غیرقانونی نفت ایران ثروتمند شده‌اند.

روحانی در سخنرانی در تهران جمع کارگران، به مناسبت روز کارگر که روز جمعه جشن گرفته خواهد شد، گفت: « با توافق نهایی که اگر طرف مقابل اراده جدی برای دستیابی به آن را داشته باشد، در ماه‌های پیش‌رو امکان‌پذیر خواهد شد، تولید صنعتی به مراتب بهتر خواهد شد».

وی افزود: «آنهایی که از تحریم‌ها سود می برند باید از حالا به فکر شغل دیگری باشند».

وی مشخص نکرد منظورش چه کسانی هستند.

روحانی با تأکید بر اهمیت جلب «سرمایه‌های ملی و خارجی» گفت: «برای افزایش تولید ما باید فناوری‌های جدید، مدیران لایق، سرمایه‌گذاری‌ها و حضور کارفرمایان را داشته باشیم».

پس از امضای توافقنامه موقت درباره برنامه هسته‌ای ایران، هیأت‌های تجاری خارجی یکی پس از دیگری به منظور از سرگیری مبادلات پس از انعقاد توافقنامه نهایی به ایران می آیند.

بنا بر اعلام رسانه‌های ایران، حدود 20 بازرگان آمریکایی هفته گذشته دیداری کم سابقه از تهران داشتند و یک هیأت مهم سوییسی برای نخستین بار در ده سال گذشته، یکشنبه برای چهار روز رایزنی با مسئولان سیاسی و اقتصادی ایران وارد تهران شد.

شرکت‌های خارجی در بخش‌های نفتی و خودروسازی نیز تماس‌هایی را به منظور بازگشت به ایران در صورت لغو کامل تحریم‌های بین المللی برقرار کردند.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------