آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

اوج گیری اتهامات شبکه سعودی به ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی , کشتی های نیروی دریایی

یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کشتی های نیروی دریایی این کشور کشتی های تجاری را که پرچم آمریکا را دارند برای مدت محدودی در تنگه هرمز همراهی خواهند کرد. این تصمیم پس از اقدام ایران در توقیف یک کشتی در آبهای بین المللی و هدایت کردن آن به داخل آبهای ایران در تنگه هرمز اتخاذ شد.

شبکه سعودی العربیه مدعی شد ایران برای قانونی جلوه دادن دزدی دریایی خود در تنگه هرمز تلاش می کند.

به گزارش تیک، یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کشتی های نیروی دریایی این کشور کشتی های تجاری را که پرچم آمریکا را دارند برای مدت محدودی در تنگه هرمز همراهی خواهند کرد. این تصمیم پس از اقدام ایران در توقیف یک کشتی در آبهای بین المللی و هدایت کردن آن به داخل آبهای ایران در تنگه هرمز اتخاذ شد.

گزارشگر شبکه العربیه گفت: به گفته تهران، اختلاف قضایی و مالی عامل اقدام نیروی دریایی ایران در توقیف یک کشتی دارای پرچم جزایر مارشال در آبهای منطقه ای ایران است. شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک ورود این کشتی به آبهای منطقه ای ایران را تکذیب و تاکید کرد توقیف این کشتی به اختلاف قضایی مربوط به ده سال پیش درباره محموله ای که به ایران تحویل داده نشد، باز می گردد. این شرکت بر اساس حکم قضایی با پرداخت صد و شصت هزار دلار موافقت کرد، اما از حکم جدیدی غافلگیر شد که بر اساس آن باید سه میلیون و پانصد هزار دلار دیگر به ایران پرداخت کند.


در ادامه این گزارش آمده است: سفارت ایران در دانمارک تاکید کرد آزادی این کشتی فقط پس از پرداخت بدهی های شرکت مرسک امکان پذیر خواهد بود.

این شرکت سه سال پیش تردد کشتی های خود به ایران را متوقف کرده بود و بدهکار بودن به این کشور را تکذیب می کند. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد این کشور به آزادی کشتیرانی در خلیج فارس احترام می گذارد. ظریف از دیگر طرف ها خواست مانند ایران به حق آزادی کشتیرانی احترام بگذارند.

 

با اینکه منابع ایرانی هر نوع ابعاد سیاسی و نظامی را درباره توقیف این کشتی تکذیب می کنند، اما نیروی دریایی این کشور همواره برای ارسال پیام های سیاسی برای کشورهای همسایه ایران و جهان استفاده می شود. کارشناسان معتقدند ایران حتی در معاملات تجاری خود به دنبال قانونی جلوه دادن «دزدی دریایی»(!) است و حاضر نیست چارچوب ها و دادگاه های بین المللی را برای حل اختلافات تجاری بپذیرد.

 

اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------