آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رزمایش رژیم اسرائیل برای مقابله با سامانه «اس 300» احتمالی ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,رژیم اسرائیل

همزمان با اعلام خبر برداشته شدن محدودیت فروش سامانه موشکی «اس 300» روسیه به ایران، مقامات رژیم اسرائیل مخالفت شدید خود را با این موضوع اعلام و نسبت به آن ابراز نگرانی کردند. اما تازه ترین اخبار حاکی از آن است که ارتش رژیم اسرائیل در مانوری که اخیراً برگزار کرده، راه های مقابله با این سامانه موشکی را نیز مورد تمرین قرار داده است.

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اینترنتی «فلایت گلوبال»، نیروی هوایی رژیم اسرائیل از رزمایش مشترکی که اخیراً با کشور یونان برگزار کرده، جهت آمادگی برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته ای ایران استفاده کرده که روش های مقابله با سامانه دفاع موشکی «اس 300» نیز بخشی از آن بوده است.

در این رزمایش که در اواخر ماه آوریل برگزار شده، نیروی هوایی رژیم اسرائیل عملیات هایی را جهت مقابله با سامانه موشکی مذکور تدوین و اجرا کرده است. در رزمایش مذکور که «اینیوهوس» نام داشته، جنگنده های «اف 16» رژیم اسرائیل برای تمرین جهت انجام این مأموریت مورد استفاده قرار گرفته اند. امیر اِشِل، فرمانده نیروی دریایی رژیم اسرائیل از نزدیک بر این تمرینات نظارت داشته است.

اخیراً لیهو هاکوهن، فرمانده پایگاه هوایی «نِواتیم» رژیم اسرائیل گفته بود نیروی هوایی این رژیم برای چندین سناریوی احتمالی، از جمله سناریوی حمله به تأسیسات هسته ای ایران آماده می شود. گفتنی است طی سال های اخیر نیروی هوایی یونان و رژیم اسرائیل چندین رزمایش مشترک برگزار کرده اند.

یونان که عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز هست، از اواخر دهه 1990 سامانه موشکی «اس 300» را در اختیار دارد و مرکز سامانه های دفاع هوایی خود را در «کِرِت» قرار داده است. آتن هم اکنون نیز برای دریافت موشک های جدیدتر مشغول مذاکره با روسیه است.

به گفته منابع خارجی، نیروی هوایی رژیم اسرائیل اطلاعاتی فنی مربوط به سامانه «اس 300» را به دست آورده بود و رزمایش اخیر فرصتی بود تا خلبان های این رژیم بتوانند عملیات حمله به تأسیساتی را مورد تمرین قرار دهند که به شدت با سامانه موشکی مذکور محافظت می شود.

گفتنی است چندی پیش و در پی اعلام خبر برداشته شدن ممنوعیت تحویل سامانه موشکی «اس 300» از سوی رئیس جمهور روسیه، مقامات اسرائیلی انتقادات شدیدی را از این جریان مطرح کرده و خواستار عدم اجرای چنین اقدامی شدند. از سوی دیگر، شماری از تحلیلگران غربی نیز به این موضوع اشاره کردند که برخورداری ایران از سامانه مذکور، می تواند جلوی حمله احتمالی رژیم اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران را بگیرد.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------