آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت اسرائیل و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. به گزارش خبرآنلاین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت…

انگلیس در آستانه فاجعه هسته‌ای/ اظهارات جدید نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق هسته‌ای ایران

گزارش‌ها درباره سقوط شهر رمادی و واکنش آمریکا به این موضوع، ازسرگیری حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن، اظهارات جدید نتانیاهو در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران، اظهارنظر یک سناتور جمهوری خواه درباره توافق هسته‌ای ایران و انتشار گزارشی درباره وضعیت نابسامان امنیت هسته‌ای در انگلیس، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را از آن خود کرده است.

به گزارش «تابناک»، موضوع پیشروی‌های تروریست‌های داعش در شهر رمادی عراق، امروز نیز مهم‌ترین موضوع مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی به شمار می‌رود. سایت شبکه خبری «سی ان ان» می‌نویسد، پس از آنکه نیروهای امنیتی دولتی از یک پایگاه نظامی در بخش غربی شهر رمادی عقب‌نشینی کردند، این شهر به دست داعش افتاده است. این اتفاق پس از مجموعه‌ای از حملات داعش به مناطق مختلف شهر با استفاده از خودروهای بمب‌گذاری شده رخ داده است. با ‌وجود این، مقامات عراقی و آمریکایی می‌گویند، نبرد بر سر رمادی همچنان ادامه دارد و کار به پایان نرسیده است. سی ان ان ضمن اشاره به اهمیت استراتژیک رمادی، به این نکته ‌اشاره می‌کند که این شهر ‌۱۱۰ کیلومتر با بغداد فاصله دارد.


*****


این در حالی است که واشنگتن اعلام کرده مشغول بررسی گزارش‌ها درباره سقوط رمادی است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده در حال نظارت و بررسی گزارش‌هایی است که درباره ادامه درگیری‌ها در شهر رمادی در غرب عراق منتشر می‌شود. بنا بر این اعلام، اوضاع در رمادی همچنان متغیر است و درگیری‌ها میان دو طرف ادامه دارد. مورین شومان، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره سقوط کامل رمادی مرکز استان الانبار عراق گفت: «هنوز اظهار‌نظر قطعی درباره اوضاع میدانی کنونی در آنجا، خیلی زود است». وی افزود آمریکا به نظارت و بررسی گزارش‌ها درباره درگیری‌های شدید در رمادی ادامه می‌دهد و اوضاع در این شهر، ناپایدار است و درگیری‌ها ادامه دارد.


*****


در یکی دیگر از کانون‌های بحران منطقه، یعنی یمن نیز اوضاع بار دیگر پرتنش شده است. به نوشته سایت شبکه خبری «العربیه»، نیروهای ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان سعودی پس از پایان آتش‌ بس پنج روزه، بار دیگر عملیات بمباران مناطق ‌این کشور، به ویژه عدن را آغاز کرده‌اند. بنا بر اعلام این شبکه خبری، فرودگاه عدن و منطقه خور مکسر از جمله اهداف بمباران شده هستند. این شبکه همچنین گزارش داد، ‌یک ساعت پس از پایان آتش بس انسانی پنج روزه، ائتلاف عربی با دو حمله هوایی مواضع نیروهای مقاومت مردمی جنبش انصارالله را در عدن بمباران کرد. بنا بر این گزارش در یکی از حملات، کاخ ریاست جمهوری در عدن و در دیگری پایگاه نیروهای ویژه در این شهر هدف قرار گرفت.


*****


در مطلبی مربوط به ایران، خبرگزاری فرانسه اظهارات جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ را بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، بنیامین نتانیاهو گفته، برای جلوگیری از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ هنوز خیلی دیر نشده است. وی روز گذشته در مراسمی که به ‌مناسبت سالگرد تصرف شرق بیت‌المقدس توسط این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷‌ برگزار شد، گفته: «هنوز برای عقب‌نشینی از برنامه‌ای که باعث دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای می‌شود، خیلی دیر نشده است». نتانیاهو افزوده: «ما با این توافق‌نامه مخالفت می‌کنیم. ما تنها کسانی نیستیم که با آن مخالفیم. باید به یک توافق بهتر دست پیدا کنیم و آن ممکن است».


*****


همانطور که نتانیاهو اشاره کرده، وی تنها کسی نیست که با توافق هسته‌ای ایران مخالفت می‌کند. مارکو روبیو، سناتور آمریکایی و از نامزدهای جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز روز گذشته در اظهاراتی در گفت‌و‌گو با «فاکس نیوز» گفته نتایج توافق هسته‌ای ایران بد‌تر از آن چیزی است که پیش از این انتظار آن می‌رفته است. وی گفته: «ما می‌دانیم که توافق هسته‌ای با ایران چه نتایجی به‌همراه دارد و این نتایج بد‌تر از آن چیزی بوده که ما انتظار داشته‌ایم. هرلحظه جزییات بیشتری از توافق هسته‌ای با ایران فاش می‌شود که این توافق را بد‌تر و بد‌تر و بد‌تر می‌کند». وی همچنین ضمن انتقاد از اوباما و کلینتون گفته ارزش‌های اصلی مربوط به سیاست خارجی اوباما و کلینتون‌ها ریشه در گذشته دارد. آمریکا در نقطه عطف تاریخ خود قرار گرفته است. ما باید این مسئله را به رسمیت بشناسیم که توازن قدرت در جهان تغییر کرده است.


*****


در ‌‌نهایت‌ در میان دیگر مطالب، هشدارهای یک عضو نیروی دریایی انگلیس درباره احتمال وقوع فاجعه هسته‌ای در این کشور، مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. به نوشته روزنامه «تلگراف»، یک عضو نیروی دریایی انگلیس با افشای مستندانی چنین ادعا کرده که این کشور در آستانه وقوع یک فاجعه هسته‌ای قرار دارد. وی گفت: ارزش‌های اصلی مربوط به سیاست خارجی اوباما و کلینتون‌ها ریشه در گذشته دارد. آمریکا در نقطه عطف تاریخ خود قرار گرفته است. ما باید این مسأله را به رسمیت بشناسیم که توازن قدرت در جهان تغییر کرده است. موفقیت آمیز نبودن آزمون‌های پرتاب موشک انگلیس در چند مورد، پنهان‌کاری درباره تصادف با زیردریایی هسته‌ای فرانسه، عدم انجام بازرسی‌های لازم امنیتی و خاموش بودن هشدارهای امنیت موشکی، از جمله مواردی است که در گزارش این فرد به آن‌ها اشاره شده است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------