آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

چرا روسیه نگران توافق هسته‌ای ایران و غرب است؟



"چند سال پیش یکی از دیپلمات‌های روس گفت که ایران طرفدار امریکا از یک ایران هسته‌ای برای ما خطرناک‌تر است. اگر شما به بازی با حاصل جمع صفر بنگرید نزدیکی ایران به غرب باعث تضعیف موضع روسیه خواهد شد. به همین خاطر ما به شریک مان ایران پیش از توافق باید نشان دهیم که آماده اقدام پیشگیرانه علیه غرب هستیم."

نشریه "بیزینس اینسایدر" با انتشار گزارشی به ذکر دلایل هراس روس‌ها از توافق هسته‌ای قریب‌الوقوع ایران و کشورهای غربی پرداخته است. این نشریه در ذکر دلایل خود به مسائل اقتصادی تا موضوعات سیاسی و امنیتی در منطقه اشاره کرده است.

بیزینس اینسایدر با اشاره به لغو ممنوعیت فروش موشک‌های اس -300 روسی از سوی "ولادیمیر پوتین" رییس‌‌جمهوری روسیه به ایران به عنوان نشانه‌ای از ابراز مخالف مسکو با غرب می‌نویسد:"با این وجود، روسیه به سرعت این مسئله را عملی نخواهد کرد همان‌گونه که از تهاتر نفت در برابر کالا با ایران سرباز زد. "گریگوری میرسکی" کارشناس مسائل روسیه در مصاحبه با "واشنگتن پست" در این باره گفته است: "چند سال پیش یکی از دیپلمات‌های روس گفت که ایران طرفدار امریکا از یک ایران هسته‌ای برای ما خطرناک‌تر است. اگر شما به بازی با حاصل جمع صفر بنگرید نزدیکی ایران به غرب باعث تضعیف موضع روسیه خواهد شد. به همین خاطر ما به شریک مان ایران پیش از توافق باید نشان دهیم که آماده اقدام پیشگیرانه علیه غرب هستیم."

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق ایران و 5+1


بیزینس اینسایدر در ادامه به سه دلیل اصلی برای مخالفت روس‌ها با توافق هسته‌ای ایارن و غرب اشاره کرده و می‌نویسد:

1-روسیه ترجیح می‌دهد ایران تحت رژیم تحریم‌ها باقی بماند و مایل به همکاری‌های اقتصادی آن کشور با امریکا نیست.

مقام‌های روسیه می‌دانند که در صورت حصول توافق تحریم‌ها علیه ایران لغو می‌شود و روابط تجاری تهران – واشنگتن گسترش می‌یابد در نتیجه ایران تحت رژیم تحریمی برای مسکو از نظر اقتصادی به‌صرفه‌تر است.

توافق با ایران می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد و این خبر بدی برای روسیه است
ورود دوباره ایران به بازارهای نفتی پس از لغو تحریم‌ها که یکی از از دستاوردهای توافق نهایی خواهد بود سبب کاهش قیمت نفت خواهد شد. بلومبرگ پیش‌بینی کرده که در سال آینده کاهشی به میزان 15 دلار در هر بشکه نفت به فروش رسیده حاصل شود که این موضوع خبر بدی برای روسیه با اقتصاد متکی به نفت خواهد بود.

ایران دروازه روسیه برای تاثیرگذاری سیاسی و اقتصادی در خاورمیانه است
پس از بهار عربی در سال 2011 میلادی، تاثیرگذاری روسیه در خاورمیانه تاحدودی کاهش یافت. کرملین از آن زمان احساس کرد که نیاز دارد به تهران بیش از پیش نزدیک شود. "نیکلای کوژانف" تحلیلگر کارنگی بر این باور است که کرملین درصدد است تا از طریق ایران نفوذ خود را در عراق، افغانستان و سوریه افزایش دهد چرا که این موضوع راهی برای جبران انزوای بین‌المللی کنونی آن کشور است.

با این حال، در صورت توافق و بهبود احتمالی روابط ایران و امریکا وضعیت روسیه برای تاثیرگذاری بر منطقه از طریق ایران به خطر خواهد افتاد.

 

اخبار سیاست خارجی - خرداد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------