آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اکسیوس: اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

اکسیوس از قول ۵ منبع آگاه امریکایی و اسرائیلی نوشت که اسرائیل در نظرداشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند. این منبع در ادامه افزود: حمله دوشنبه…

پاسخ افخم به اظهارات اوباما: گزینه نظامی یک لفاظی تکراری



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سخنرانی اوباما

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد : پروژه ایران هراسی طرحی برای دامن زدن به بحران های منطقه ای و افزایش تفرقه و کینه می باشد و واقعیتهای تاریخی گواه بارز نقش سازنده و صلح جویانه ایران در منطقه و جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : جمهوری اسلامی ایران منبع ثبات و امنیت در منطقه بی ثبات خاورمیانه است و پیگیرانه راهکارهای سیاسی و همکاری های منطقه ای برای مقابله با خشونت و افراط را تشویق و دنبال می کند.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، مرضیه افخم در خصوص سخنان رییس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک نشریه دست راستی در واشنگتن، ادعای به اصطلاح ضد یهودی بودن رهبران ایران و توسعه طلبی علیه کشورهای منطقه خلیج فارس را مردود دانست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای همه ادیان الهی و پیروان آنها و از آن جمله یهودیان و دین یهود احترام بسیاری قائل است و سیاستهای ضد صهیونیستی کشورمان در مقابله با اشغالگری و جنایات گسترده و تروریسم دولتی آن رژیم ارتباطی با دین یهود و پیروان آن ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اضافه کرد : پروژه ایران هراسی طرحی برای دامن زدن به بحران های منطقه ای و افزایش تفرقه و کینه می باشد و واقعیتهای تاریخی گواه بارز نقش سازنده و صلح جویانه ایران در منطقه و جهان است .

افخم اظهار داشت: در حالی که اسلام ستیزی در سطح جهان و از جمله در آمریکا به طرز بی سابقه ای رشد یافته ، رییس جمهور آمریکا به جای پرداختن به این پدیده مذموم و رفتار برخی دولت ها علیه مسلمانان و یا کشتار روزانه مسلمانان توسط برخی متحدین آن کشور و یا تروریستهای تکفیری، در باره منابع تهدید امنیت منطقه، آدرس کاملا اشتباه داده است.

وی همچنین اظهارات مقامات امریکایی مبنی بر روی میز بودن تمام گزینه ها را اصرار بر تکرار یک لفاظی منفی دانست و با تاکید بر ضرورت احترام به مبانی اولیه فضای مذاکرات جاری گفت : ادعای گزینه نظامی اساسا یک لفاظی تکراری منفی است و هیچ جای پایی در واقعیات ندارد و بطور قطع بدخواهان ایران هرگز از چنین گزینه هایی طرفی نخواهند بست.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------