آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

هیگ: تحریم‌های اصلی علیه ایران همچنان ادامه پیدا می‌کند/ نتانیاهو: تلاش‌های ما به توافق بهتری در ژنو منجر شد، اما این توافق هنوز بد است



اخبار,اخبار روز جهان,توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5

اخبار سیاست خارجی -هیگ: تحریم‌های اصلی علیه ایران همچنان ادامه پیدا می‌کند/باید مسیر دیپلماسی را می‌آزمودیم

وزیر خارجه انگلیس با حضور در پارلمان این کشور با ارائه گزارشی در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران، گفت تحریم‌های اصلی تا زمان دستیابی به توافقی جامع با ایران ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، «ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه با حضور در پارلمان این کشور بیانیه‌ای را در مورد مذاکرات هسته‌ای با ایران قرائت کرد.

وی در این بیانیه تاکید کرد که تحریم‌های اصلی بخش نفت و بانکداری علیه ایران همچنان تا زمان دستیابی به توافقی جامع ادامه خواهد داشت.

هیگ در بخش دیگری از اظهاراتش گفت جامعه بین‌الملل مجبور بود تا مسیر دیپلماتیک در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران را بیازماید تا بعدها مسئول یک اشتباه بزرگ شناخته نشود.

 

--------------------------------------


اخبار سیاست خارجی -نتانیاهو: تلاش‌های ما به توافق بهتری در ژنو منجر شد، اما این توافق هنوز بد است

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی امروز با وجود انتقاد از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، مدعی شده است اعتراضات اسرائیل موجب شده تا توافق بهتری در ژنو به دست آید.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که دیروز توافق هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به 1+5 یک اشتباه تاریخی خوانده بود، امروز هم در جمع وزرای عضو حزب «لیکود» به انتقاد از این توافق پرداخت، اما گفت تلاش‌های اسرائیل موجب شده تا نهایتا در ژنو توافق بهتری به دست آید.

ایران و گروه 1+5 بامداد روز یکشنبه بعد از 5 روز مذاکرات فشرده به توافقی اولیه دست پیدا کردند که تعهدات طرفین طی 6 ماه آینده را مشخص می‌کند. اغلب کشورهای دنیا از این توافق استقبال کرده‌‌اند، اما اسرائیل نسبت به آن ابراز بدبینی کرده است.

نتانیاهو امروز گفته است: من هم خوشحال می‌شدم اگر می‌توانستم به کسانی بپیوندم که در سرتاسر جهان این توافق را می‌ستایند. به پاس تلاش‌های ما، این توافق بهتر از چیزی شد که اگر اعتراض نمی‌کردیم به دست آمد. با این حال، این هنوز هم یک معامله بد است.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی پیش از این به آمریکا نسبت به یک «معامله بد» با ایران هشدار داده و گفته بود اسرائیل خود را به توافق میان ایران و گروه 1+5 پایبند نمی‌داند.

نتانیاهو که شب گذشته با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی در مورد توافق هسته‌ای با ایران صحبت کرده، امروز از توافق دوجانبه برای اعزام تیمی به سرپرستی «یوسی کوهن» مشاور امنیت ملی نخست‌وزیری به واشنگتن خبر داد. کوهن در این سفر با مقامات آمریکایی دیدار و در مورد توافق هسته‌ای گفت‌وگو می‌کند.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در اظهارات امروز خود همچنین به موضوع توافق نهایی ایران و 1+5 نیز پرداخته و گفته است آن توافق باید تمام راه‌های دستیابی ایران به سلاح اتمی را مسدود کند. وی همچنین از ارائه امتیاز به ایران و کاهش تحریم‌ها بر اساس موافقتنامه اولیه، انتقاد کرده است.

 

----------------------------------------------

 

اخبار سیاست خارجی -لاوروف: نیازی به استقرار سامانه دفاع موشکی در شرق اروپا نیست

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به توافق اخیر ایران و ۱+۵ تاکید کرد که ناتو دیگر نیازی به استقرار سامانه دفاع موشکی در شرق اروپا ندارد.

به گزارش فارس به نقل از المیادین، وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در شهر رم پایتخت ایتالیا تاکید کرد که اگر توافق بین ایران و 1+5 به اجرا درآید دیگر نیازی به استقرار سامانه دفاع موشکی در شرق اروپا نیست.

این اظهارات لاوروف اشاره دارد به ادعاهای مقامات ناتو که تاکید دارند سامانه دفاع موشکی که قصد استقرار آن در شرق اروپا دارند با هدف مقابله با تهدید موشکی ایران است.

این در حالی است که مسکو تصریح می‌کند که این سامانه موشکی ناتو هدفش مقابله با توان موشکی روسیه است.

اخبار سیاست خارجی -فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------