آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

«توافق هسته ای "تقریبا غیرممکن" شده است»



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

مذاکرات کارشناسان هسته ای ایران و ۱+۵، فردا در وین در حالی از سرگرفته می شود که به گفته منابع دیپلماتیک، بر خلاف خوشبینی های اولیه ،دستیابی به توافق نهایی تقریبا غیرممکن شده است. 

یک منبع نزدیک به مذاکرات روز سه شنبه به شبکه خبری «پچ پچ» گفت: «اگر نگوییم دستیابی به توافق غیرممکن شده، قطعا باید گفت توافق نهایی بسیار سخت و دشوار است.»
 
وی که نخواست نامش ذکر شود گفت شرایط مذاکرات تا اندازه زیادی با شرایط بعد از تفاهم لوزان تغییر کرده و بن بست در مذاکرات دور از ذهن نیست.
 
وی در عین حال گفت که دو طرف تلاش می کنند تا به هر نحو ممکن از شکست مذاکرات جلوگیری کنند اما با توجه به شرایط جدیدی که از طرف مقام های آمریکایی به مذاکره کنندگان ایرانی اعلام شده، پذیرش آن از طرف مقامات ایران غیرممکن شده است.
 
به گفته وی، برخی از منازعات جدید سیاسی از جمله حمله شدید لفظی برخی نمایندگان مجلس به ظریف در جلسه غیرعلنی، به دلیل مسائل جدیدی است که پیش آمده و برخی نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری تصور می کنند دولت قرار است به شرایط جدید غرب تن دهد.
 
وی به جزییات شرایط جدید آمریکایی ها اشاره ای نکرد اما به نظر می رسد شرایط جدید آمریکا همان چیزی باشد که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، چندی قبل از آن به عنوان «دبه کردن» آمریکا یاد کرد.
 
برخی گمانه زنی ها حکایت از عقب نشستن آمریکا از برخی تعهداتی است که در لوزان سوئیس پذیرفته بود، از جمله پذیرش فعالیت های تحقیق و توسعه هسته ای ایران و همچنین رفع بلافاصله تحریم ها. اما اکنون گفته می شود که واشنگتن شرایط قبلی خود را تغییر داده و حتی در مورد رفع تحریم ها آن را به چند ماه پس از راستی ازمایی اقدامات ایران احاله داده است. 

 

اخبار سیاست خارجی - شبکه خبری پچ پچ

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------