آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیر کویت درباره توافق هسته ای ایران چه گفت؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

شیخ صباح الاحمد امیر کویت طی سخنانی در آیین گشایش چهل و دومین اجلاس سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مساله هسته ای ایران هر چه زودتر حل و فصل شود و ایران با دستیابی به توافق هسته ای بتواند خود را از این مساله برهاند.

شیخ صباح الاحمد روز چهارشنبه در سخنان خود با اشاره به پرونده هسته ای کشورمان گفت: ما از توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1+5 استقبال می کنیم و امیدواریم تا پایان ماه ژوئن میلادی دو طرف به راه حل نهایی دست یابند.

وی ادامه داد: از ایران دعوت می کنیم تا روابط خود را با همسایگان بیشتر گسترش دهد.

امیر کویت در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تهدیدات و چالش های کنونی جهان به خصوص منطقه اسلامی که ما در آن قرار داریم مستلزم همکاری گسترده کشورها با یکدیگر است و آنچه که در قالب اسلام از سوی برخی گروه های تروریستی صورت می گیرد و منجر به کشتار ، ترور و ایجاد وحشت در میان مردم می گردد ، چهره اسلام را تخریب می کند درحالی که حقیقت مساله آن است که این اقدامات با اسلام اصیل در تضاد می باشد.

شیخ صباح الاحمد که کشورش ریاست دوره کنونی سازمان همکاری اسلامی را بر عهده دارد در ادامه گفت: با توجه به شرایط کنونی باید تلاش های خود را برای مبارزه با گروه های تروریستی که امنیت ما را تهدید می کنند افزایش دهیم و به دنبال تحقق آرمانهای ملت خود باشیم.

وی در رابطه با تحولات عراق افزود: همه ما با نگرانی رویدادهای تاسف بار این کشور و اقدامات گروه تروریستی داعش را دنبال می کنیم و در این راستا از دولت عراق به ریاست اقای حیدر العبادی و تلاش های وی برای آشتی ملی و ایجاد صلح و امنیت در کشورش حمایت می کنیم.

امیر کویت با اشاره به مساله فلسطین گفت: متاسفانه تلاش ها برای بهبود اوضاع همچنان بی نتیجه مانده و شهرک سازی ها ادامه دارد و رنج برادران ما رو به افزایش است و از جامعه جهانی به خصوص شورای امنیت سازمان ملل دعوت می کنیم تا رژیم صهیونیستی را به پذیرش صلح و تاسیس یک دولت مستقل فلسطینی بر طبق قوانین بین المللی مجاب کند.

شیخ صباح الاحمد در رابطه با بحران سوریه نیز گفت: اقدامات صورت گرفته برای پایان دادن به این بحران ناموفق بوده و پس از گذشت 5 سال تعداد کشته شدگان و آسیب دیدگان همچنان رو به افزایش است . معتقدیم تنها راه حل این بحران گفت وگوی مسالمت آمیز و بدون استفاده از سلاح است.

وی همچنین تصریح کرد دولت کویت به شدت انفجار تروریستی شهر قطیف عربستان را که منجر به کشته شدن ده ها مسلمان شد محکوم می کند .

وی از آمادگی کشورش برای همکاری در راستای مبارزه با تروریسم خبر داد.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------