آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ادامه رایزنی‌های هسته‌ای در وین با مذاکرات کارشناسی



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

ششمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 در سطح معاونان و کارشناسان از روز پنج شنبه در وین آغاز شده است.

در این دور مذاکرات تمامی اعضای گروه 1+5 حضور دارند و روز پنج‌شنبه نشست عمومی در سطح معاونان ایران و گروه 1+5 برگزار شد.

همچنین روز پنج‌شنبه و جمعه هم‌زمان با مذاکرات کارشناسی معاونان وزیر خارجه کشورمان با همتایان روس، چینی و سه کشور اروپایی و آمریکا جداگانه گفت‌وگو کردند.

از صبح روز جمعه مذاکرات کارشناسی و رایزنی‌های دوجانبه میان هیأت‌ها آغاز شده است. معاونان وزیر خارجه کشورمان جمعه شب در ادامه مذاکرات مربوط به نگارش پیش نویس توافق جمعه شب به مدت چهار ساعت با هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کردند.

این دور از مذاکرات که در ادامه نگارش متن پیش‌نویس توافق صورت می‌گیرد تا امروز شنبه ادامه دارد. بنا به گفته یک دیپلمات ایرانی به احتمال قوی کارشناسان دو طرف برای ادامه مباحث در وین می‌مانند اما معاونان به کشورهایشان باز‌می‌گردند.

محمد جواد ظریف در حاشیه نشست وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در گفت‌وگو با المنار در پاسخ به این سوال که آیا تصور می‌کنید مذاکرات هسته‌ای در مهلت مقرر به یک نتیجه مثبت نهایی دست پیدا خواهد کرد؟ گفت: ما برای همه مسائل موجود راه حلی یافته ایم و هم اکنون در مرحله نگارش این توافق هستیم. به نظر من همیشه راهکاری برای نگارش توافق در خصوص مسائل فنی هسته‌ای پیدا می‌شود اما آنچه که حصول پیشرفت در نگارش توافق را با مشکل مواجه می‌کند زیاده خواهی‌ها یا همان تلاش برای طرح مسائل جدید است.

و هم‌چنین با اشاره به دیدارش با همتایان روسی و چینی خود گفت: ما در نشستی سه جانبه در مسکو با روسیه و چین درباره راه‌های تسهیل پیگیری روند مذاکرات گفت‌وگو کرده‌ایم و امیدوارم که با اقدام‌های اساسی ایران، روسیه و چین بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------