آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

سفیر فرانسه در آمریکا دل به دریا زد: کاخ سفید برای توافق بد با ایران تعجیل نکند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , برنامه هسته ای ایران

آرود که یکی از بازیگران کلیدی ابتکار انگلیس، آلمان و فرانسه برای مقابله با برنامه هسته ای ایران است، در ماه مارس در توئیتی نوشت: ما به دنبال توافق هستیم. آنها [ایرانیان] به توافق نیاز دارند. شیوه ها و نتیجه مذاکرات باید نشان دهنده این عدم تقارن باشد.

جرارد آرود، سفیر فرانسه در آمریکا دل را به دریا زده و به کاخ سفید هشدار داده است پس از 12 سال مذاکره ، برای دستیابی به یک توافق بد با ایران تعجیل نکند.

به گزارش انتخاب، آرود که یکی از بازیگران کلیدی ابتکار انگلیس، آلمان و فرانسه برای مقابله با برنامه هسته ای ایران است، در ماه مارس در توئیتی نوشت: ما به دنبال توافق هستیم. آنها [ایرانیان] به توافق نیاز دارند. شیوه ها و نتیجه مذاکرات باید نشان دهنده این عدم تقارن باشد.

وی معتقد است قدرت های جهانی در زمان تهاجم به عراق به توصیه فرانسه در مورد اشتباه بودن این اقدام توجه نکردند اما اکنون باید هشدار فرانسه را درمورد ایران، کشوری که توان چانه زنی بالایی دارد، جدی بگیرند.

البته صراحت لهجه آرود باعث خشم جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا شده است. سفیر فرانسه در آمریکا اخیرا در جلسه ای در اندیشکده شورای آتلانتیک پیش بینی کرد که به احتمال زیاد تا پیش از پایان ماه ژوئن یا حتی پس از آن هم توافقی حاصل نشود. این سخنان خبرساز شد و واکنش اعتراض آمیز مذاکره کننده ارشد وزارت امور خارجه آمریکا را برانگیخت.

نویسنده در ادامه افزود: پس ازاین ماجرا ، آرود در حالی که پوزخندی برلب داشت به من گفت ؛ وندی شرمن با عصبانیت با من تماس گرفت و گفت این چه حرفی بود تو بر زبان آوردی؟

سفیر فرانسه در آمریکا پس از آن در توئیتی درصدد توضیح برآمد و گفت منظورش این بوده است که ایرانیان همانند گذشته تا آخرین لحظه صبر خواهند کرد.

وی از افرادی که به ایران فقط به چشم یک «هیولا» می نگرند که برای نابود کردن اسرائیل نقشه می کشد، انتقاد کرد و گفت به اعتقاد وی ایران قدرت بزرگی است که منافع ملی، دیدگاه و بلندپروازی های خود را دارد و به خاطر خلاء موجود مسیر بسیار منطقی را پیش گرفته است.

وی تاکید کرد داعش هم به طور منطقی با استفاده از همین خلاء به پیش می رود زیرا اکنون سنی ها کاملا خود را بی پناه و در معرض خطر احساس می کنند.

او در پیامی در توئیتر تهاجم به عراق را یک فاجعه کامل توصیف کرد و به حضار در جلسه شورای آتلانتیک هم یادآوری کرد که همین تهاجم به ایران اجازه داد نفوذ خود را گسترش دهد زیرا عراق در مقابله با بلندپروازی های هزارساله فارس ها نقش مهمی ایفا می کرد. 

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------