آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اطلاعیه آژانس برای سفر آمانو به تهران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس به منظور دیدار با مقامات ایرانی به تهران سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: یوکیا آمانو قرار است روز پنج‌شنبه با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران و دیگر مقامات ارشد ایرانی دیدار و گفت‌وگو کند.

در این اطلاعیه آمده است که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امشب(چهارشنبه شب) به تهران سفر می‌کند. این سفر در حالی انجام می‌شود که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 3+3 برای دستیابی به یک توافق جامع موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک در وین ادامه دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین اعلام کرد: انتظار می‌رود رایزنی‌های آمانو و مقامات ایرانی در خصوص ادامه همکاری‌ها میان تهران و آژانس تحت چارچوب همکاری‌ها و چگونگی تسریع حل مسائل باقی‌مانده مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران شامل راستی‌آزمایی ابعاد نظامی احتمالی باشد.

به گزارش ایسنا، ابعاد احتمالی نظامی (PMD) موضوعی است که در چارچوب موضوع "مطالعات ادعایی" بعد از 2006 درباره فعالیت‌های گذشته هسته‌ای ایران مطرح شده است. این موضوع مجموعه‌ای از اتهامات را علیه ایران مطرح می‌کند و به وجوه تسلیحاتی برنامه هسته‌ای ایران اشاره می‌کند. این موضوع به طور مفصل در ضمیمه گزارش نوامبر 2011 یوکیا آمانو آمده است.

ایران و آژانس در آبان 1392 برای چندمین بار توافقی را با عنوان "چارچوبی برای همکاری" امضا کردند که بر اساس آن قرار شد تا سوالات باقی مانده درباره گذشته و حال طرح و رفع ابهام شود. در همین چارچوب 18 سوال از سوی آژانس طی چند مرحله همکاری میان دو طرف مطرح شد که از این تعداد 16 مورد بررسی و رفع ابهام شده است. دو مورد باقی‌مانده مربوط به "محاسبات نوترونی" و "انفجارات با قدرت بالا" است که همچنان بحث بر روی آن باقی است.

ایران همواره اتهامات و ادعاهای مطرح شده در این چارچوب نسبت به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را رد کرده و اسناد و مدارک ارائه شده را فاقد وجاهت حقوقی و نامعتبر می‌داند.

در عین حال در چارچوب حل و فصل این مسایل و اعتماد‌سازی به سوالات آژانس پاسخ داده است اما سوالات دامنه دار آژانس تمامی ندارد.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------