آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

توافقنامه بين ايران و 1+5 سحرگاه دوشنبه نهايي خواهد شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

منابع نزدیک به هیئت های مذاکره کننده در وین اعلام کردند متن توافقنامه نهایی به جز بندهای مربوط به مسایل مورد اختلاف، تقریبا کامل شده است. جای مسایل مورد اختلاف در متن توافقنامه خالی گذاشته شده است تا در ادامه مذاکرات در صورت توافق تکمیل شود

شبکه العربیه گزارش داد: متن توافقنامه بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک در مذاکرات وین، احتمالا سحرگاه دوشنبه نهایی خواهد شد.

  حسین فیاض قنیبر خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی العربیه در وین درباره ادامه مذاکرات هسته ای در وین گفت: منابع نزدیک به هیئت های مذاکره کننده در وین اعلام کردند متن توافقنامه نهایی به جز بندهای مربوط به مسایل مورد اختلاف، تقریبا کامل شده است. جای مسایل مورد اختلاف در متن توافقنامه خالی گذاشته شده است تا در ادامه مذاکرات در صورت توافق تکمیل شود.

خبرنگار این شبکه افزود: مذاکره کنندگان در حال نزدیک شدن به راه حلی درباره جدول زمانی لغو تحریمها علیه ایران هستند. بر اساس این توافق، تحریمها به صورت تدریجی و در چند مرحله لغو خواهد شد که زمان این مراحل بسیار نزدیک خواهد بود. بحث ها درباره مسئله بازرسی از مراکز نظامی ایران ادامه دارد. درباره تنها مسئله ای که هیچ پیشرفتی به دست نیامد، اعمال خودکار تحریمها علیه ایران در صورت پایبند نبودن تهران به توافقنامه نهایی است. این مسئله یکی از سه شرطی است که لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه برای دستیابی به توافقنامه نهایی تعیین کرد.

وی خاطر نشان کرد: اضافه شدن لوران فابیوس، فیلپ هاموند و فدریکا موگرینی به مذاکرات به معنای آن است که مذاکرات به مرحله سرنوشت ساز رسیده است. گفته می شود دو روز شنبه یا یکشنبه دو روز سرنوشت ساز برای دستیابی به توافق خواهد بود.

اگر همه چیز آنطور که مذاکره کنندگان می خواهند پیش برود، توافقنامه سحرگاه دوشنبه نهایی خواهد شد. منابع نزدیک به مذاکرات می گویند همچنان مسایل فنی بسیاری باقی مانده است که باید حل و فصل شود. از جمله این مسایل جزئی، مسایلی است که در لوزان درباره آنها توافق شده بود، اما بار دیگر اختلافاتی در مورد این مسایل مطرح شد. 

 

اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------