آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ظریف: آمریکا بین تحریم و توافق یکی را انتخاب کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته ای باید یکی را انتخاب کند.

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در مصاحبه با پایگاه المانیتور تاکید کرد که واشنگتن بین تحریم و توافق هسته‌ای باید یکی را انتخاب کند.

ظریف همچنین گفت که تعامل با ۶ کشور تصمیمی استراتژیک بود که ایران اتخاذ کرد و این روند رو به پایان است. وی توضیح داد که چطور تعهد او کمک کرد که آرامش خود را حتی وقتی که بسیار خسته بود حفظ کند و در صورتی که این موضوع تا این حد برای کشورش و منطقه مهم نبود امکان داشت که وی واکنش دیگری داشته باشد.

وزیر خارجه ایران درباره خطوط قرمزی که «آیت‌الله علی خامنه‌ای» رهبر انقلاب تعیین کرده‌اند و اینکه این خطوط قرمز می‌تواند دستیابی به توافق را غیر ممکن کند هم گفت: « سخنان رهبر انقلاب تاکید بر مواضعی هستند که از روز اول ما با آنها مذاکرات را آغاز کردیم.»

ظریف در توضیح این مورد گفت: «نخستین روز مذاکرات،  درپیامی که در توییتر رهبر انقلاب منتشر شد، عکسی از من و تیم گذاشته شد و در این پیام آمده بود: «من مذاکره‌کنندگانمان را  قابل اعتماد، متعهد، شجاع و مومن می دانم.» و من در پاسخ به این نوشته با علامت لبخند نوشتم که این عکس در نطنز به همراه تیم گرفته شده است و حمایت رهبری برای تیم ما بسیار مهم است.»

وی درباره «جان کری» همتای آمریکایی خود هم گفت: «جان آدم معقولی است و او می‌داند که آمریکا باید بین توافق و تحریم‌ها یکی را انتخاب کند. توافق در صورتی به دست می‌آید و یا شکست خواهد خورد که آمریکا بخواهد تحریم‌ها را بردارد و یا آنها را حفظ کند.»وب سایت منتشر خواهد شد

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------