آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ریابکوف:‌در‌ مذاکرات‌ هنوز‌ مسایل‌ حل‌ نشده‌ باقی‌ است



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

'سرگئی ریابکوف'معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد:95 درصد مسیر درمذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 پیموده شده اما هنوز مسایل حل نشده وجود دارد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، ریابکوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان روسیه، مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 را به صعود یک کوهنورد به قله کوه تشبیه کرد.

وی گفت: 95درصد مسیر طی شده و هنوز چند گام مانده و آخرین قطعه باقی مانده از مسیر دشوارترین بخش است. این وضعیت را در مذاکرات با ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور داریم.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه از پاسخ به این سوال که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور چه زمانی به مذاکرات وین می پیوندد، خودداری کرد.

ریابکوف همچنین گفت که گروه 1+5 پیشنهادات ایران را برای حل و فصل مساله برنامه هسته ای این کشور بررسی می کند.

وی دراین مورد خاطرنشان کرد: کار نسبتا دشوار و پر زحمتی است. در تاریخ موعد برای پایان مذاکرات (روزهفتم جولای) نتوانستیم به نتیجه نهایی دست بیابیم. در زمان حاضر نیز از هرگونه پیش بینی در مورد نتایج مذاکرات اجتناب می کنم.

ایران و گروه 1+5 از دو هفته پیش برای دستیابی به توافقی جامع در وین مذاکره می کنند و به گفته سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دراین مذاکرات پیشرفت های قابل توجهی به دست آمده است.

وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که ایران و گروه 1+5به نقطه پایانی رسیده اند، که فاصله کمی به دستیابی به توافق جامع مانده است، اظهار داشت: یک دور دیگر نشست وزیران را برگزار و در آن وضعیت مذاکرات و حل مسایل را بررسی کردیم. همه به پیشرفت قابل توجه و محسوس در مذاکرات اشاره کردیم و کمتر ازهشت مساله که در ادامه مذاکرات باید سر و سامان بیابد، مشخص شد.

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------