آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

نامه خانواده ایرانیان زندانی در امریکا به اوباما



اخبار , اخبار سیاست خارجی ,زندانیان ایرانی در آمریکا

اخبار سیاست خارجی - نامه خانواده ایرانیان زندانی در امریکا به اوباما

جمعی از خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا در نامه‌ای به باراک اوباما با اشاره به فرارسیدن روز شکرگزاری، آزادی عزیزان‌شان را خواستار شدند.

 متن نامه این خانواده‌های ایرانیان زندانی به باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا به این شرح است:

«به نام خدا

جناب آقای باراک حسین اوباما

رییس جمهور محترم ایالات متحده آمریکا

به عنوان خانواده‌های شماری از ایرانیان زندانی درآمریکا، خرسندیم که فرا رسیدن روز بزرگ شکرگزاری را به ملت آمریکا شادباش بگوییم. این روز، فرصت ارزشمندی است تا افراد و خانواده‌ها بر اساس سنت دیرین دور هم گرد آیند و نعمات بی‌شمار الهی از جمله حضور در کانون گرم خانواده را سپاس بگویند.

متاسفانه مدتی است که خانواده‌های ما در روزهای مشابه مذهبی و ملی در ایران مانند نوروز و عید فطر که شما به خوبی آن‌ها را مورد توجه قرار می‌دهید، از نعمت حضور عزیزان‌مان به علت بازداشت در آمریکا محروم شده‌اند. آن‌ها انسان‌های بی‌گناهی هستند که بدون ارتکاب هرگونه جرمی، به صورت ناخواسته قربانی برخی رویکردهای سیاسی شده‌اند.

 

بدون تردید در دنیای پیشرفته کنونی که رفتار دولت‌ها بر اساس میزان احترام به انسان‌ها شناخته و ارزیابی می‌شود، سلب آزادی اتباع سایر کشورها به استناد قانون ملی یک کشور امری نیست که قابل توجیه باشد. برخی از این عزیزان حتی یک‌بار هم تا کنون به ایالات متحده سفر نکرده‌اند و هیچ‌گونه اقدامی علیه منافع کشور شما انجام نداده و چنین قصدی نیز نداشته‌اند.

در آستانه این روز بزرگ که دارای جایگاه ارزشمندی در فرهنگ اجتماعی آمریکاست، از شما تقاضا می‌کنیم با آزادی هر چه سریع‌تر عزیزان‌مان، امکان پیوستن آنان به آغوش گرم خانواده‌های‌شان را فراهم آورید.

جمعی از خانواده‌های ایرانیان زندانی در آمریکا»

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------