آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گاردین: لابی های اوباما در کنگره کلید خورد / آیا جمهوریخوهان به توافق هسته ای «بله» می گویند؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

نمایندگانی که درجلسات شرکت کردند ، نگران اجرای توافق هستند ازجمله نگرانی هایشان این است که آیا ایران به تعهدات خود پایبند می ماند.

گاردین نوشت: تیم اوباما سخت تلاش می کند توافقنامه هسته ای وین را به کنگره بقبولاند.

 دولت باراک اوباما توافق خود با ایران را به کنگره عرضه کرده است و وزیران خارجه ، انرژی و خزانه داری او در گزارش به نمایندگان تلاش کردند توافق هسته ای وین را که بعد از دو سال مذاکره فشرده حاصل شده است ، به کنگره بقبولانند. اما نشانه چندانی از پیشرفت دیده نمی شود. اکثر جمهوریخواهان دبر مخالفت شان با توافق سرسختانه پافشاری می کنند.

نمایندگانی که درجلسات شرکت کردند ، نگران اجرای توافق هستند ازجمله نگرانی هایشان این است که آیا ایران به تعهدات خود پایبند می ماند.

کری ، مونیز و جک لو در ابتدا در جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس نمایندگان حاضر شدند و بعد هم به سنا گزارش دادند.هر دو جلسه پشت درهای بسته برگزار شد.سه عضو کابینه نیز قرار است در کمیته روابط خارجی سنا روز سه شنبه حاضر شوند.

کنگره شصت روز فرصت دارد توافقنامه صد و پنجاه و نه صفحه ای را بررسی کند.بعد از این دوره ، سنا ومجلس نمایندگان رای گیری خواهند کرد.رای دو سوم دو مجلس برای غلبه بر حق وتوی رئیس جمهور لازم است.

اوباما قول داده است در صورت رد شدن توافق در کنگره ، آن را وتو کند.با توجه به این که جمهوریخواهان کنترل سنا و مجلس نمایندگان در اختیار دارند ، حمایت دموکرات ها برای این که رئیس جمهور بتواند از حق وتوی خود استفاده کند ، حیاتی است.دولت اوباما مطمئن است که تاریخ در کنارش قرار دارد و در گزارش به اعضای کنگره در روز چهارشنبه این نکته مورد تاکید قرار گرفته است.

 

اخبار سیاست خارجی - تیک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------