آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توافق ایران محور گفتگوی تلفنی پوتین با نتانیاهو



اخبار,اخبار سیاست خارجی , توافق هسته ای ایران و 5+1

کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق هسته ای با ایران و شرایط امنیتی در منطقه خاورمیانه گفتگو کرده است.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، بر اساس بیانیه ای که کاخ کرملین صادر کرده، ولادیمیر پوتین در این گفتگوی تلفنی به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اطمینان داده است که توافق هسته ای با ایران امنیت منطقه را افزایش داده و مانع از دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای خواهد شد.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیرماه به توافقی تاریخی درباره موضوع هسته ای ایران دست یافتند اما بنیامین نتانیاهو به شدت با توافق حاصل شده مخالف است و آن را اشتباهی تاریخی خوانده است.

بر این اساس پوتین به نتانیاهو در این گفتگوی تلفنی گفته است توافق هسته ای ۶ قدرت جهانی با ایران ضمانت‌های محکمی دارد که برنامه هسته‌ای ایران صرفا صلح آمیز بماند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در حال لابی کردن برای رد توافق وین در کنگره آمریکاست. طبق این توافق، آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد تحریم های اعمالی خود را در ازای اعمال محدودیت های بلندمدت از سوی تهران درباره برنامه های هسته ای اش، برمی دارند.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------