آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

بازگشت دوباره تحریمها یک توهم است/ایران در آینده پیشرفته ترین زیرساخت های هسته ای دنیا را خواهد داشت



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تحریم های ایران

سناتور جمهوریخواه ایالت ایندیانای آمریکا با بیان اینکه «با خواندن توافقنامه هسته ای 159 صفحه ای ایران و دیدگاه های کارشناسان درباره آن نگرانی ام بیشتر شده است»، اعمال دوباره تحریمها علیه ایران را یک توهم دانست و خواستار رد این توافقنامه از سوی کنگره شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری جی.سی آنلاین (JConlie) ایندیانا، «دان کاتز» افزود: «قرار بود این توافقنامه باعث کاهش روند دستیابی ایران به توانمندی تسلیحات هسته ای شود اما همانگونه که کاخ سفید اعتراف کرد، این توافقنامه موجب توقف همیشگی جاه طلبی های هسته ای این کشور نخواهد شد و این خود مایه نگرانی است.»

وی افزود: «اشتیاق مذاکره کنندگان گروه پنج بعلاوه یک به امضای توافقنامه به قدری بود که باعث شد آنها به جای گفت وگو از موضع قدرت، از موضع ضعف مذاکره کنند. این امر به توافقنامه ای منتهی شد که فایده آن بسیار کم، دوره زمانی آن بسیار کوتاه و هزینه آن بسیار بالاست.»

کاتز خاطرنشان کرد: پس از پایان این دوره کوتاه چند ساله، ایران یکی از پیشرفته ترین زیرساخت های هسته ای دنیا را در اختیار خواهد داشت؛ این توافقنامه حتی آمریکا را ملزم به ارایه کمک های فنی هسته ای به ایران می کند.

این سناتور جمهوریخواه، باناکافی و نامناسب دانستن سازوکارهای بازرسی تعیین شده در این توافقنامه، گفت: «فاصله 24 روزه بین تقاضای بازرسان بین المللی برای بازدید از تاسیسات ایران تا اجرا شدن این تقاضا به منزله به سخره گرفتن موضع اصلی آمریکا در مذاکرات است.»

** بازگشت دوباره تحریمها یک توهم و خیال پردازی است
وی با بیان اینکه «مجازات در نظر گرفته شده در صورت فریبکاری ایران قابل قبول نیست»، افزود: «اعمال دوباره تحریمها برای مجازات فریبکاری ایران بسیار وقت گیر است و به لحاظ سیاسی واقع بینانه نیست؛ در واقع این یک توهم و خیال پردازی است؛ افزون بر این، لغو تحریم های تسلیحات متعارف و موشکی از سوی سازمان ملل به منزله تسلیم محض و مغایر با بسیاری از اظهارات اخیر مقامات، از جمله رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاست.»

کاتز خاطر نشان کرد: «این موارد تنها بخش کوچکی از ابعاد نگران کننده این توافق است؛ اعضای کنگره اکنون وقت دارند که این توافقنامه را بررسی کنند. هر یک از اعضای کنگره باید فواید و هزینه هایی که این توافقنامه برای ما دارد، مشخص کنند. ما باید کمپین روابط عمومی که از این توافقنامه به عنوان پیروزی دیپلماسی و انتخاب بین صلح و جنگ یاد می کند، نادیده بگیریم. کنگره باید این توافقنامه بد را رد کند.»

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------