آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

درخواست اوباما از مردم برای حمایت از توافق ایران: باید به این توافق افتخار کنیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه تلاش کرد حمایت فراوانی را از توافق هسته ای ایران کسب کند. او از مردم خواست که کنگره این کشور را ترغیب به تصویب توافق نامه هسته ای ایران کنند.

 اوباما در کنفرانسی که کاخ سفید آن را ترتیب داده بود، گفت: «شما باید فعالیت خود را افزایش دهید و در این روند مشارکت داشته و حرفی برای گفتن داشته باشید.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: «ایران تحت این توافق هرگز نمی تواند به سلاح هسته ای دست یابد.

این درخواست از اعضای سازمان هایی انجام شد که پیشتر در موضوعات دیگر با کاخ سفید همکاری کرده بودند.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: «از هزاران تن از مردم که در شمار زیادی از گروه ها عضویت دارند» دعوت شد به این کمپین بپیوندند از جمله «گروه هایی که پیش تر با کاخ سفید همکاری کرده اند یا می توانند درباره این موضوع با کاخ سفید همکاری کنند.»

اوباما و مشاورانش همچنین در تلاش برای کسب حمایت اعضای کنگره آمریکا از توافق هسته ای ایران هستند، توافقی که بر اساس آن،‌ ایران از ابزارها برای ساخت بمب هسته ای دست بر می دارد.

اوباما اعلام کرد بسیاری از منتقدان این توافقنامه «افرادی هستند که با هر گونه توافقی با ایران مخالفند.» رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد بیشتر رهبران جهان از این توافقنامه حمایت می کنند زیرا این توافق شامل رژیم «سخت گیرانه» بازرسی هاست که در صورت نقض مفاد توافق نامه هسته ای از سوی ایران، می توان به فریبکاری تهران پی برد.

اوباما گفت اما مخالفان توافق نامه هسته ای ایران قاطع و از منابع مالی خوبی برخوردارند و برخی از حامیان این توافق در کنگره ممکن است تحت چنین فشارهایی «دچار تردید» شوند.

وی گفت کاملا مطمئن است این توافقی بسیار خوب است که باید به آن افتخار کرد. این توافق چهار راه اصلی را برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای مسدود می کند. ایران تحت این توافق هرگز نمی تواند به سلاح هسته ای دست یابد.

اوباما با اشاره خاص به آیپک که یک گروه لابی معاف از مالیات را برای مخالفت با توافق هسته ای ایران تشکیل داده است گفت: «بیست میلیون دلاری که صرف تبلیغات در تلویزیون می شود آنها را در همان طبقه بندی قرار می دهد که کسانیکه مسئول کشاندن پای ما به جنگ عراق هستند، قرار دارند.»

وی به صف بندی موافقان و مخالفان در کنگره هم پرداخت و گفت: «مخالفان توافق علاوه بر هزینه‌ کردن 20 میلیارد دلار، به سمت کنگره هم سرازیر شده‌اند و به لابی‌گری روی آورده‌اند؛ موافقان در حال دل‌سرد شدن هستند.»

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------