آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

سناتور آمریکایی: ‌بعید است کنگره بتواند توافق با ایران را رد کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,توافق هسته ای ایران و 5+1

سناتور باب کروکر در حالی‌که مخالفت خود با هرگونه توافق بر سر آینده برنامه هسته‌ای ایران را اعلام می‌کرد، گفت: احتمالا کنگره نمی‌تواند برای مخالفت با توافق نامه به اجماع برسد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه یو اس تی دی ،‌سناتور کروکر روز چهارشنبه در دانشگاه بلمونت گفت:‌ فکر نمی‌کنم تعداد بسیاری از افراد ضد وتو و برای جلوگیری از انجام آن وجود داشته باشند. کنگره حق بررسی توافق نامه ایران را دارد، با این حال اگر این بررسی به قانونی در رد توافق نامه منجر شود،‌ اوباما می‌تواند این اقدام را وتو کند.

سخنان اخیر کروکر نشان می‌دهد که اعضای کنگره احتمالا در ملغی کردن حق وتوی اوباما ناتوان هستند.

اوباما اخیرا در گفت‌وگو با شبکه NPR گفت: زمانی که این توافق نامه اجرایی شود بازرسان در آن‌جا خواهند بود و مشخص شد که ایران از توافق نامه پیروی کرده است. تمامی نگرش‌ها تغییر خواهد کرد؛ زیرا مردم تشخیص خواهند داد که هر نمایش وحشتناکی که از سوی مخالفان نشان داده شده بود، درست نبوده است.

کروکر عضو کمیته روابط خارجی سنا در ابتدا از ایده دستیابی به توافق با ایران حمایت کرده بود اما توافقی که لازمه آن برچیدن برنامه هسته‌ای ایران همراه با دسترسی بی قید و شرط بازرسان به سایت‌های هسته‌ای ایران قبل از برداشتن تحریم‌های اقتصادی بود.

وی در مقاله‌ای در روزنامه تنسین گفته بود که این توافق‌نامه از اهداف اولیه‌ای که کابینه ترسیم کرده بود بسیار بدور است. این توافق‌نامه در هر جهت راه را برای ایران جهت کسب سلاح هسته‌ای فراهم می‌کند. ترسی که کابینه آن را تکذیب می‌کند.

ایران نیز بارها تاکید کرده است که هیچگاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

وی ادامه داد: گام بعدی که باید برداریم این است که استراتژی روشنی در منطقه ایجادکنیم تا همپیمانان ما دوستان ما به دلیل این‌که توازن به سرعت در حال تغییر است شروع به خطرکردن مفرط نکنند.

به رغم مواضع به شدت مخالف کروکر علیه توافق نامه وی اعلام کرد قصد ندارد تا فعالانه از یکایک قانون گذاران بخواهد تا به مخالفان بپیوندند. 

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------