آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

شمخاني: تجربه مذاكرات هسته‌اي ايران، الگويي براي همه كشورها



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سازمان ملل متحد

دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار مائورا ویرا وزیر امور خارجه برزیل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌های همه‌جانبه با کشورهایی که در طول اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی ایران با غرب همکاری نکردند اولویت ویژه‌ای قائل است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی با اشاره به رایزنی و همکاری‌های نزدیک ایران با دوستان خود برای حل و فصل مسائل مهم جهانی به ویژه بازگشت آرامش و ثبات به کشورهای سوریه، عراق و یمن و تحقق خواست و اراده مردم برای تعیین سرنوشت خود تأکید کرد: متاسفانه شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت تاثیر فشار قدرت‌های بزرگ از رویکرد واحدی در قبال دفاع از صلح و امنیت جهانی پیروی نمی کند.

وی با قدردانی از مواضع مستقل برزیل در سازمان ملل متحد و ایفای نقش سازنده این کشور در پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران، بر فراهم بودن زمینه برای توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرد و افزود : تجربه مذاکرات هسته ای، الگویی برای همه کشورهاست تا با جایگزین کردن رویکردهای سیاسی به جای تنازع و خشونت ، مسیر کاهش تهدیدها و احترام به حقوق قانونی کشورهای مستقل را برگزینند.

شمخانی با اشاره به افزایش تهدید تروریسم به عنوان معضلی جهانی که صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند گفت: مقابله موثر با فتنه تروریسم افراطی مستلزم همکاری موثر و صادقانه بین المللی و خودداری قدرت ها از بهره گیری ابزاری ازتروریسم برای تحمیل اراده خود به کشورهای مستقل است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: رفتار انسانی و حسن نیت برزیل در اعلام آمادگی برای پذیرش پناهجویان قابل تقدیر و نشان‌دهنده رویکرد انسانی این کشور است .

شمخانی گفت: در شرایطی که نیاز به وحدت رویه و هماهنگی میان کشورها برای مواجهه با تهدید فوری داعش و جبهه النصره بیش از گذشته احساس می شود، برخی کشورها با راه‌اندازی جنگ های بی‌حاصل و تخریب سرمایه های انسانی و کشتار بی دلیل مردم از جمله در یمن تنها به تقویت تروریست ها کمک می کنند.

مائورا ویرا وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار از رویکرد سازنده و قابل ستایش ایران در گفتگوهای هسته ای تقدیر کرد و اظهار داشت: در شرایط جدید مناسبات اقتصادی، فنی و صنعتی دو کشور می تواند با شتابی فزاینده فضای نوینی را بر روابط تاریخی ایران و برزیل حاکم کند.

وی با اشاره به حضور چهار میلیون نفر از اتباع سوریه در این کشور روند تحولات جاری در این عرصه را در ردیف اولویت های دولت برزیل بیان کرد و افزود: معتقدیم که اقدام نظامی تنها به پیچیده تر شدن بحران منجر خواهد شد و تنها اتخاذ راهکارهای سیاسی بر اساس خواست و اراده مردم این کشور می تواند به بحران سوریه خاتمه دهد.

ویرا در پایان با اشاره به ظرفیت های گسترده همکاری میان دو کشور در زمینه انرژی صلح آمیز هسته ای آمادگی برزیل را برای ‌آغاز گفتگوهای کارشناسی در این زمینه اعلام کرد.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صداوسیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------