آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

طرح جمهوری‌خواهان برای مقابله با اموال بلوکه شده ایران تصویب شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی , لغو تحریم های ایران

رویترز نوشت: ۲۵۱ نفر در مجلس نمایندگان آمریکا، به لایحه‌ای که لغو تحریم‌ها را منوط به پرداخت غرامت ۴۰ میلیارد دلاری به آمریکایی‌ها می‌کند، رای مثبت دادند/ کاخ سفید گفته بود این لایحه را وتو خواهد کرد

رویترز  نوشت: دو هفته پس از شکست تلاش در کنگره به منظور از بین بردن برجام، نمایندگان آمریکایی روز پنجشنبه به تلاش برای تغییر این موافقتنامه یا تضعیف آن از طریق لایحه ای که ارائه شده بود ادامه دادند.

در رای گیری درباره این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا 251 نفر رای مثبت و 173 نفر رای منفی دادند. براساس این لایحه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اجازه نخواهد داشت هیچ تحریمی را علیه ایران لغو کند تا اینکه این کشور 40 میلیارد دلار به عنوان غرامت به آمریکایی هایی پرداخت کند که گفته می شود قربانیان تروریسم مورد حمایت ایران بوده اند.

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد اوباما این لایحه را در صورتی که تصویب شود وتو خواهد کرد و وی با هرگونه لایحه که باعث تضعیف موافقتنامه ماه ژوئیه بین آمریکا و پنج قدرت دیگر جهان و ایران شود، مخالفت خواهد کرد.

بعید به نظر می رسد این لایحه در سنای آمریکا تصویب شود، جایی که دموکرات ها ماه گذشته توانستند آراء لازم را برای محافظت از موافقتنامه هسته ای ایران به دست آوردند.

با این حال مخالفان این موافقتنامه که همه جمهوریخواهان در کنگره آمریکا را شامل می شود می گویند می خواهند بر مخالفت خود با این موافقتنامه تاکید کنند و این پیام را ارسال کنند که رئیس جمهور بعدی آمریکا ممکن است از آن حمایت نکند. رئیس جمهور بعدی آمریکا ژانویه سال 2017 اداره امور در این کشور را به دست خواهد گرفت. انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا نیز نوامبر سال 2016 برگزار خواهد شد.

در همین حال گروهی متشکل از 9 سناتور دموکرات آمریکایی ازجمله دو نفر که در رای گیری ماه گذشته درمورد موافقتنامه هسته ای ایران رای مخالف داده بودند روز پنجشنبه لایحه ای را با هدف تقویت این موافقتنامه ارائه کردند.

براساس این لایحه، دولت آمریکا می بایست گزارش هایی را ازجمله درباره جزئیات استفاده ایران از وجوه دریافت شده پس از لغو تحریم ها و همچنین درباره تحقیق و توسعه هسته ای ایران ارائه کند.


این سناتورها تصریح کردند درحال مذاکره با جمهوریخواهان به منظور پیشبرد این لایحه هستند اما مشخص نیست لایحه مورد نظر چه زمانی به رای گذاشته خواهد شد.


اخبار سیاست خارجی - نسیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------