آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی در گفتگو با اولانـد: آمـاده انجام هر اقدامی علیه تروریستها هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,گفت و گوی روحانی با اولاند

رئیس جمهوری انتساب هدف تروریست ها را ایجاد موج اسلام هراسی در جهان دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری های امنیتی و اطلاعاتی با فرانسه در روند مبارزه با تروریسم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفت وگوی تلفنی با فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه بر تقویت مبارزه با گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق تاکید کرد.

وی افزود: اسلام دین صلح و مخالف هرگونه اقدام تروریستی است و اینکه تروریست ها می کوشند خود را به اسلام نسبت دهند، دروغ بزرگ است.

رئیس جمهوری ادامه داد: از بین بردن تروریست ها در سوریه و عراق باید اولویت نخست باشد و در این عرصه باید با یکدیگر مشورت و همکاری کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه تروریست ها با اقدامات خشونت آمیز خود قادر نخواهند بود، ملت ها و دولت ها را وادار به تسلیم کنند، اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم در عرصه جهانی، خواستار ایجاد یک جبهه متحد است.

وی با اشاره به حوادث تلخ تروریستی در پاریس و ضرورت یکپارچگی و تمرکز بر مبارزه با تروریسم، گفت: تروریست ها در برابر اراده همه ملتها و دولتها هرگز نمی توانند به اهداف خود دست یابند.
وی با ابراز تسلیت مجدد ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت فرانسه، افزود: تروریست های داعش با دست زدن به این حمله بسیار تکان دهنده، وحشیانه و نفرت انگیز، نشان دادند که همه کشورها را به مبارزه طلبیده اند و یک اتحاد سراسری برای مبارزه با آنها ضروری است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: برای ریشه کنی تروریسم، باید طراحی ها و برنامه ریزی های مشترک از سوی همه کشورها انجام گیرد. باید منابع مالی، راه های دستیابی آنها به تسلیحات پیشرفته و مکان هایی که آموزش های نظامی می بینند، مسدود شده و از بین بروند. 


روحانی با اشاره به شهادت 17 هزار ایرانی توسط تروریست ها در کشورمان تصریح کرد: تروریست ها نه تنها به ملت فرانسه بلکه به انسانیت حمله کردند و ما به عنوان ملتی که با آثار شوم تروریسم آشنا هستیم، اعلام می کنیم آماده انجام هر اقدامی علیه تروریستها در هر نقطه جهان هستیم.

وی با اشاره به اینکه حادثه تلخ تروریستی در پاریس، کشورها را برای اتخاذ موضعی واحد متحدتر ساخت، گفت: امیدوارم آن دسته از کشورهایی که تلاش می کردند با استفاده ابزاری از تروریسم منافع خود را پیش ببرند، متوجه خطرات چنین حرکتی برای جهان شده باشند.

رئیس جمهوری در ادامه به روابط دوستانه ایران و فرانسه اشاره کرد و گفت: تمدن و تاریخ روابط دو ملت بزرگ ایران و فرانسه، با صدای بلند به ما می گوید که باید روابط مشترک را در همه زمینه ها توسعه دهیم.

**اولاند: تلاش می کنم همه کشورها را برای مبارزه با داعش متحد کنم
فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز با تشکر و قدردانی از ابراز تاسف دولت و ملت ایران در خصوص فاجعه تروریستی پاریس گفت: حمله تروریست های داعش، حمله ای به همه مردم جهان بود و ما باید متحد و هماهنگ با آنان در سوریه و عراق مبارزه کنیم.

وی افزود: اولویت باید مبارزه با تروریسم در سوریه باشد.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین از بین بردن منابع مالی و تسلیحاتی تروریست های داعش را ضروری دانست و گفت: تلاش می کنم همه کشورها را برای مبارزه نظامی با داعش متحد کنم.


اولاند با تاکید بر اینکه کشورش آماده گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها است، گفت: فرانسه همچنان در انتظار سفر جنابعالی است و امیدوارم که این سفر هر چه سریعتر انجام پذیرد.

 

اخبار سیاست خارجی - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------