آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

عربستان: 2 سال است ظريف را دعوت مي‌کنيم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وزير امورخارجه عربستان

وزير امورخارجه عربستان در گفتگو با روزنامه اتريشي ضمن اعلام علاقه مندي عربستان براي گسترش روابط با تهران گفت: 2 سال است از ظريف براي سفر به رياض دعوت کرده ايم.

« عادل الجبير » وزير امورخارجه عربستان در گفتگو با روزنامه اتريشي استاندارد در پاسخ به اين سوال که بخش مهمي از ثبات در منطقه به مناسبات تهران - رياض بر مي گردد، در حالي که شاهد آن هستيم که روز به روز روابط ميان دو کشور به تيرگي گرايش پيدا مي کند، اظهار داشت: ما خواهان رابطه اي خوب با ايران هستيم و اين موضوع را بارها به ايراني ها گفته ايم.

وي در عين حال مدعي شد ايران در امور لبنان، سوريه، عراق و بحرين مداخله مي کند.


وزير امورخارجه عربستان در جواب اينکه در ايران کانونهاي قدرت مختلف و متفاوتي وجود دارد، آيا گمان نمي کنيد در دولت حسن روحاني بسياري از مسائل تحقق پيدا کند؟، گفت: ما درهمين راستا حدود دو سال گذشته از محمد جواد ظريف وزير امورخارجه ايران دعوت به عمل آورديم، اما اين سفر هنوز صورت نگرفته است.

وي در خصوص اين پرسش که يعني ايران هنوز اين دعوت را نپذيرفته است؟ گفت: ما بارها اعلام کرديم، اما بايد دانست که حرف تنها فايده ندارد بايد ديد در عمل چه اتفاقي مي افتد.

« الجبير » در پاسخ به اين که ايران را چطور ارزيابي مي کنيد کشوري شيعه يا ملي گرا، اظهار داشت: من گمان مي کنم آنها ملي گرا هستند.

وي درباره موج ضد سعودي در سطح جامعه بين المللي به استاندارد گفت: مردم همواره در پي تعاريف ساده هستند که بايد گفت چنين چيزي وجود ندارد.

الجبير در ادامه افزود: معمولا کاهش دموکراسي در جوامع به دليل اقدامات تروريست ها طبيعي به نظر مي رسد. اما اين درست است که زماني که تروريست ها از انگليس، فرانسه آمريکا و جاهاي ديگر مي آيند، بگوييم در آن کشورها دموکراسي و جامعه آزاد وجود ندارد؟

وزير امورخارجه عربستان در بخش ديگري از اين گفتگو درباره مواضع سعودي ها و سلفي گري اظهار داشت: از نظر من معناي دقيق وجود ندارد که بگوييم سلفي گري و ايدئولوژي سعودي بخشي از يک ايدئولوژي است. اين اصلا حقيقت ندارد.

وزير خارجه سعودي در پايان مدعي شد: اولين دولت سعودي حدود 300 سال پيش تاسيس شد. تا حدود 270 سال ما چيزي به عنوان تروريست سعودي نداشتيم که اين براي ما مهم است.

 

اخبار سیاست خارجی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------