آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

ظریف:سعودی قیمت نفت را پایین آورد که به ما ضربه بزند، ولی خود آسیب دید



اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,محمد جواد ظریف

ظهر امروز(یکشنبه) به وقت محلی وزیر خارجه کشورمان با ایرانیان مقیم نیوزیلند دیدار کرد.

در این دیدار که در هتل اینتر کنتیننتال شهر ولینگتون برگزار شد، ابتدا نمینی سفیر ایران در نیوزیلند گزارشی درباره وضعیت ایرانیان مقیم ارئه کرد و آنها را در زمره خوشنام ترین و موفق ترین اقلیت های حاضر در این کشور خواند.

پس از صحبت های مقدماتی آقای سفیر، دو تن از نخبگان ایرانی مقیم دقایقی سخنرانی کردند و هر دو از ظریف به دلیل موفقیت ها و دست آوردهای فراوان در عرصه دیپلماسی به ویژه در موضوع هسته ای تشکر کردند. آنها همچنین از تغییر فضای عمومی نسبت به ایران و ایرانی در نیوزیلند پس از حصول برجام گفتند و از وزیر خارجه کشورمان خواستند به همین روند موفقیت آمیز کنونی ادامه دهد.

پس از آن نوبت به آقای ظریف رسید که پشت تریبون برود. وزیر خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندی از وجود چنین جمعیت ایرانی که جملگی در زمره موفق ترین ها هستند، اظهار داشت: ایرانیان هر جای که دنیا که باشند، در دسته موفق ترین ها و توانمندترین گروه های اقلیتی آن جامعه به شمار می روند. آقای ظریف همچنین افزود: برای من مایه افتخار است که می بینم تا این اندازه ایرانی نخبه و موفق به ویژه در نوع تحصیلی و دانشجویی در نیوزیلند مشغول هستند.

وزیر خارجه کشورمان در بخش دیگری از صحبت هایش اشاره ای هم به برخی موضوعات سیاست خارجی کرد و اظهار داشت: با وقوع تحریم ها بسیاری از کشورها به دلیل هزینه حیثیتی حاضر نبودند با ایران مبادله و تجارت داشته باشند. به عنوان مثال صادرات همین کشور نیوزیلند هیچکدام در رسته موارد تحریمی ایران نبود ولی کشورها به دلیل مفهومی تحت عنوان هزینه حیثیتی همکاری با ایران حاضر نبودند تبادلاتی با ما داشته باشند. من هر وقت این کلمه را می شنیدم منغلب می شدم و حالم دگرگون می شد. اکنون خوشحالم که با حصول برجام آن فضا از بین رفته است.

ظریف همچنین در پایان به پایین آمدن قیمت نفت اشاره کرد: در سالهای اخیر رژیم سعودی تلاش کرده قیمت نفت را پایین بیاورد تا از این طریق به ایران لطمه بزند. ولی شما می بینید که نه تنها ایران لطمه ندیده که خود عربستان و هم‌قطارانش در منطقه دچار مشکلات مالی جدی شده اند و ناگزیر گشته اند از بانک های اروپایی و غربی وام بگیرند.

پس از صحبت های پایانی وزیر خارجه کشورمان، آقای ظریف به تک تک میزها سر زدند و با تمام ایرانیان مقیم نیوزیلند خوش و بش کردند و بازار عکس گرفتن ها با وزیر خارجه محبوب داغ بود.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------