آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

رئیس اسرائیل در دیدار با پوتین: حضور ایران در جولان خط قرمز ماست



اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,ولادیمیر پوتین

رئووِن ریولین، رئیس اسرائیل، به ولادیمیر پوتین، همتای خود، گفت که اسرائیل حضور نیروهای نظامی ایران و حزب‌الله در ارتفاعات جولان در سوریه را «خط قرمز» دانسته و «آن را تحمل نخواهد کرد».

رئیس رژیم صهیونیستی که در روسیه به سر می‌برد در دیدار از کرملین در مسکو به همتای روس خود خاطرنشان کرد که خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه «نباید به تقویت ایران و حزب‌الله در سوریه منجر شود».

رئووِن ریولین، رئیس اسرائیل، به ولادیمیر پوتین، همتای خود، همچنین گفت که اسرائیل حضور نیروهای نظامی ایران و حزب‌الله در ارتفاعات جولان در سوریه را «خط قرمز» دانسته و «آن را تحمل نخواهد کرد».

ملاقات ریولین با پوتین روز چهارشنبه، ۲۶ اسفند، در مسکو انجام شده و ریولین در این دیدار گفت که آتش‌بس برقرار شده در سوریه نباید در سایه خروج نیروهای روسیه، متزلزل و تضعیف شود.

به نوشته رسانه های اسرائیلی، ریولین از پوتین همچنین «ضمانت‌هایی» را برای حفظ آرامش در مرزهای سوریه با اسرائیل خواستار شده است.

به گزارش رسانه های اسرائیل، ریولین به پوتین گفت، اسرائیل تمایل دارد نیروهای صلح‌بان سازمان ملل متحد دوباره در مرز سوریه و اسرائیل مستقر شوند تا «ثبات» به این بخش ها بازگردد.

بر اساس این گزارش ها، پوتین نیز از بازگشت صلح‌بانان سازمان ملل به جولان حمایت کرده است.

به نوشته رسانه های اسرائیل، هرچند دیدار ریولین با پوتین از هفته قبل اعلام شده بود، اما نظر به این که تنها دو روز بعد از آغاز خروج بخشی از نیروهای روسیه از سوریه انجام شد، مذاکرات این دو مقام بلندپایه بیشتر به شرایط تازه سوریه اختصاص یافته است.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------