آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

دور دوم مذاکرات «عراقچی و اشمید» در ژنو



اخبار ,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات هسته ای ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - دور دوم مذاکرات «عراقچی و اشمید» در ژنو

دور دوم مذاکرات «سیدعباس عراقچی» عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و «هلگا اشمید» معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای حل مسایل باقیمانده درباره اجرای ˈبرنامه اقدام مشترکˈ در شهر ژنو سوییس آغاز شد.

 پس از مذاکرات پنجشنبه شب به وقت تهران میان نمایندگان ایران و 1+5، این دومین دور مذاکرات است که دو طرف گفت وگوهای فنی و فشرده خود را در بامداد جمعه به وقت تهران از سر گرفته اند.
 
پیش از برگزاری مذاکرات دوجانبه عراقچی و اشمید، معاون وزیر خارجه ایران نشست دوجانبه ای با «وندی شرمن» مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات 1+5 داشت.
 
شرمن، پس از نشست دوجانبه با عراقچی و نیز نشست سه جانبه با حضور نماینده اتحادیه اروپا، شهر ژنو را به مقصد مسکو ترک کرد. وی در حال رفتن به روسیه، توقف کوتاهی در ژنو داشت و در دو نشست یادشده شرکت کرد.
 
ریاست هیات کارشناسی ایران با نماینده گروه 1+5 را عراقچی برعهده دارد. «حمید بعیدی نژاد» مدیرکل امور سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه و نیز کارشناسانی از این وزارتخانه، سازمان انرژی اتمی و همچنین کارشناسان امور بانکی و نفتی او را همراهی می کنند.
 
خانم «هلگا اشمید» ریاست هیات 1+5 را برعهده دارد و کارشناسان امور تحریم ها و هسته ای نیز وی را همراهی می کنند.
 
ایران و گروه 1+5 بعد از سال ها مذاکره، سوم آذرماه امسال به توافق اولیه دست یافتند که براساس آن دو طرف باید اقدامات اعتمادساز را در مدت 6 ماه انجام دهند. برای تعیین ساز و کار اجرای این توافق نامه تاکنون سه دور مذاکرات کارشناسی میان ایران و 1+5 برگزار شده است.
 
کارشناسان در آخرین نشست خود در ژنو، 20 ژانویه (30 دی ماه) را برای اجرای گام های متوازن دو طرف پیشنهاد کردند. کارشناسان ایران و 1+5 بعد از سه دور مذاکرات طولانی و فشرده، مقرر کردند درباره دو، سه مورد باقیمانده از جمله تاریخ اجرای توافق نامه، در سطح مدیران سیاسی تصمیم گیری شود. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------