آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امارات: روسیه از ما در بازپس‌گیری جزایر سه‌گانه از ایران پشتیبانی می‌کند



اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,رئیس مجلس ملی اتحادی

امل عبدالله القبیسی رئیس مجلس ملی اتحادی (پارلمان) امارات متحده عربی،گفت: روسیه از امارات در باز پس گیری جزایر سه‌گانه (ابو موسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) از ایران، دفاع می‌کند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از روزنامه «الامارات الیوم»، خانم القبیسی در دیدار با وانتینا ماتویینکو رئیس مجلس اتحاد جمعیت فدرال روسیه گفته است: «فدراسیون روسیه از حق ما در باز پس گیری جزایر سه گانه اشغال شده از سوی ایران از راه راه‌حل‌های مسالمت آمیزی که کشور در پی می‌گیرد، یعنی مذاکرات جدی و مستقیم یا مراجعه به دادگاه کیفری بین‌المللی، دفاع می‌کند».

خانم القبیسی افزود که روسیه در سال ۲۰۱۲، تلاش کرد در این پرونده، میان تهران و ابو ظبی میانجی‌گری کند «اما این تلاش با دهن کجی ایران» روبرو شد.

او همچنین یادآور شد که دیدگاه‌های امارات و روسیه در خصوص بسیاری از مسائل عربی و منطقه‌ای، یکسان است.

از سویی خانم ماتویینکو در این دیدار، درباره توسعه روابط دو کشور سخن گفت و در این باره، به وجود حدود ۴۰ شرکت صادراتی روسیه در امارات اشاره کرد. او از همکاری اقتصادی میان امارات و صندوق سرمایه‌گداری روسیه که به گفته او تا کنون به کلید خوردن ۱۷ پروژه سرمایه‌گذاری انجامیده، تمجید کرد.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------