آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

آمریکا به سرمایه گذاران نگران فعالیت در ایران: تحریم های ما را بهانه نکنید



اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی,تحریم های ایران

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به سرمایه گذاران گفت نباید تحریم های آمریکا را بهانه کرده و آن را مانع فعالیت خود در ایران عنوان کنند. او گفت خطرات بسیار دیگری هم وجود دارد که سرمایه گذاران احتمالی را دور می کند.

رویترز نوشت: یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به سرمایه گذاران گفت نباید تحریم های آمریکا را بهانه کرده و آن را مانع فعالیت خود در ایران عنوان کنند. او گفت خطرات بسیار دیگری هم وجود دارد که سرمایه گذاران احتمالی را دور می کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ این خبرگزاری انگلیسی در ادامه آورده است: در ماه ژانویه آمریکا و اروپا تحریم های بین المللی علیه ایران را لغو کردند، اما تحریم های مربوط به مسائل غیر هسته ای همچنان باقی مانده و با جلوگیری از معاملات دلاری با ایران باعث دشوار شدن دسترسی مالی یا فعالیت شرکت های مایل به حضور در ایران شده است.

جرت بلانک، هماهنگ کننده ارشد وزارت خارجه آمریکا در توافق هسته ای گفت، شرکت ها باید به شرکای ایرانی خود بگویند فقط به خاطر تحریم های باقی ماننده نیست که نسبت به سرمایه گذاری در ایران مردد هستند.

بلانک در برابر 400 شرکت کننده انجمن تجارت اروپایی ها با ایران در زوریخ گفت، در 100 روز گذشته، به دفعات خبر رسیده که شرکت های بین المللی به ایران می گویند، به خاطر تحریم های آمریکا نمی توانند با این کشور همکاری داشته باشند. اما وقتی موضوع را بررسی می کنیم و به دنبال دغدغه اصلی سرمایه گذاران می گردیم، ناگهان می بینیم دغدغه های اصلی بسیار فراتر از تحریم ها بوده اند.

ایران از زمان برداشته شدن تحریم ها قراردادهایی با ارزش چند میلیارد دلار با شرکت های اروپایی به امضا رسانده، که شامل سفارش 27 میلیون دلاری هواپیما از ایرباس می شود. اما قراردادهای نیازمند سرمایه گذاری مستقیم در ایران به کندی پیش رفته اند.

سرمایه گذاران ایرانی حاضر در انجمن زوریخ گفتند، بانک های اروپایی به دلیل فشارهای آمریکا از ایران دور می مانند، و به گفته آنها، این می تواند شرکت های اروپایی را در موقعیت ضعیف تری در برابر رقبای آسیایی شان قرار دهد.

رئیس یکی از بانک های ایران در گفتگو با رویترز گفت، آن ها به زودی فرصت خود را از دست می دهند. این برخلاف منافع سرمایه گذاران اروپایی است، و این از موانعی است که آمریکا در برابر سیستم بانکی اروپا گذاشته است.

هرچند آمریکا مستقیما مانع تجارت بانک های خارجی با ایران نمی شود، بسیاری از آن ها پس از دریافت جریمه های چند میلیارد دلاری در دوره تحریم همچنان از همکاری با ایران واهمه دارند.

بلانک گفت سرمایه گذارانی که چنین دغدغه های شخصی را دارند، باید آن را به شرکای ایرانی خود منتقل کنند. او گفت، با تکرار بهانه تحریم های آمریکا راه ساده را انتخاب نکنید.

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------