آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

پیشنهاد وزیر کشور به مداحان برای شناسایی معتادان



اخبار ,اخبار سیاسی ,عبدالرضا رحمانی فضلی

 

اخبار سیاسی - پیشنهاد وزیر کشور به مداحان برای شناسایی معتادان

وزیر کشور گفت: جریان و شبکه‌ای که متصل به اعتقادات و ایمان و عرفان باشد قطعاً تاثیرگذار است، از این رو می‌توان در درون جامعه مداحان تشکل‌های خیریه‌ای را برای شناسایی خانواده‌های معتادان ایجاد کرد.

به گزارش فارس، چهارمین نشست فصلی رؤسای کانون مداحان و شاعران آیینی کشور، با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر،‌ حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و رؤسای کانون مداحان و شاعران آیینی کشور صبح امروز شنبه (5 بهمن 1392) در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد

وزیر کشور در بخشی از این نشست گفت: علت اینکه من در خدمت شما هستم از یک جهت به دلیل رویکردهایی است که ما در وزارت کشور پیگیری می‌کنیم، و از طرف دیگر بحث جایگاه، اهمیت و نفوذ و اثرگذاری است که شما ذاکران اهل بیت(ع) می‌توانید در جان و دل و عقل مردم جامعه داشته باشید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بهترین روشی که برای مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته می‌شود، بحث NGOها و شبکه‌های اجتماعی است و کشور ما به دلیل وجود جریان و شبکه روحانیت و مداحان به عنوان یک جریان قوی می‌توانند در بحث مبارزه با مواد مخدر تأثیرگذار باشند.

رحمانی فضلی خطاب به رؤسای کانون مداحان و شاعران آیینی کشور حاضر در این نشست فصلی اظهار داشت: تقاضای من از شما این است راهکارهایی را جست‌وجو کنید که ظرفیت‌های شما را به شبکه اجتماعی مبارزه با مواد مخدر وارد کند؛ جامعه مداحان محوری‌ترین شبکه اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و نقش جامعه مداحان در حوزه آگاهی بخشی و صیانت از خانواده‌ها اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های ترک اعتیاد در جهان بحث اهمیت جنبه روانی در ترک اعتیاد است، گفت: ما و شما می‌توانیم با بالا بردن اعتقادات و نیز برانگیختن حس گناه و تعصب و غیرت در معتادان، بحث ترک اعتیاد را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه جریان و شبکه‌ای که متصل به اعتقادات و ایمان و عرفان باشد قطعاً تاثیرگذار است، عنوان کرد: متأسفانه در جریان اعتیاد، بسیاری از زنان و فرزندان معتادین دچار مسائل اخلاقی و رفتاری می‌شوند بنابراین ما می‌توانیم در درون جامعه مداحان تشکل‌های خیریه‌ای را ایجاد کنیم تا این تشکل‌ها خانواده‌های معتادان را شناسایی کنند و در صورت لزوم از آنها حمایت‌های مالی، معنوی و حقوقی داشته باشند و از آنجایی که شما با طبقه متدینین ارتباط دارید می‌توانید آنها را به آمدن در این میدان مبارزه تشویق کنید.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در کشوری شیعه آن هم با حکومت دینی، پذیرش این تعداد معتاد قابل قبول نیست و جلوگیری از دیگر جرایم کشور وابسته به مقابله با این جرم است چرا که مواد مخدر مادر جرایم به شمار می‌رود، از این رو آنچه که امروز بعد از ایمان به خداوند متعال توانسته جامعه ما از شر تمام بلیات حوزه فرهنگی و اجتماعی حفظ کند همین فرهنگ ملی، دینی و سرمایه‌های اجتماعی ماست که شما مداحان از جمله این سرمایه‌ها هستید.

وی افزود: به هر حال ما از شما استمداد می‌کنیم که دست ما را در مسیر مبارزه با مواد مخدر بگیرید که گرفتن دست‌های ما در واقع گرفتن دست‌های فرزندان خودتان است، اگر مبارزه با مواد مخدر را با دین و اعتقادات مردم پیوند بزنید قطعاً موفق خواهیم شد.
اخبار سیاسی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------