آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به روسیه: آنها فقط به فکر منافع خودشانند

ماریا زاخاروف سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سفیر اسرائیل در مسکو که از او پرسید چرا روسیه حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرد گفت: «به یاد نداریم که اسرائیل حملات…

ولایتی: مذاکرات ژنو۲ شکست می‌خورد



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ژنو

 

اخبار سیاست خارجی -  ولایتی: مذاکرات ژنو۲ شکست می‌خورد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام آقای بانکی‌مون در دعوت مشروط از ایران مبنی بر پذیرش شرایط ژنو۱ که ایران حتی در آن شرکت نداشته، غیرمنطقی بود.

 علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل امروز پس از دیدار با دوشارت وزیر اسبق امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در خصوص روابط ایران و فرانسه و از سر گرفتن این روابط گفت: ما با جناب آقای دوشارت وزیر امور خارجه اسبق فرانسه سابقه طولانی داریم، به‌دلیل همکاری‌هایی که بین ایران و فرانسه در جنگ 16روزه لبنان صورت گرفت بنده و آقای بوشار در دمشق با هم گفت‌‌وگوهای متعددی داشتیم.

وی اضافه کرد: بعد از آن واقعه همواره در رابطه ایران و فرانسه و همکاری‌های بین دو کشور که براساس گفت‌وگوی من و آقای بوشار رخ داده بود، به‌عنوان یک مثل خوب برای همکاری مثبت ایران و فرانسه ذکر می‌شود.

وی با اشاره به مذاکرات امروز خود با دوشارت وزیر اسبق امور خارجه فرانسه اظهار داشت: مهمترین مطلبی که آقای دوشارت مطرح کرد این بود که ما برگردیم به همکاری ایران و فرانسه در رابطه با حل مسئله سوریه و به این باور رسیدیم و قبول داریم  ایران و فرانسه با توجه به علاقه‌مندی‌ مشترک که در سرنوشت مردم سوریه دارند، می‌توانند با هم همکاری کنند.

ولایتی خاطرنشان کرد: مقدمات کار این‌طور فراهم شد که بنده از آقای دوشارت دعوت کردم، ایشان هم پذیرفتند و آمدند و مهمترین محوری که مورد بحث ما قرار گرفت اعاده همکاری بین ایران و فرانسه بود.
وی با اشاره به همکاری بین ایران و فرانسه در رابطه با بحران لبنان، یادآور شد: با توجه به تجربه‌ای که ما در همکاری موفق گذشته در رابطه با بحران لبنان داشتیم، ایشان پیشنهاد داد و بنده هم استقبال کردم و قرار است فردا هم وزیر امور خارجه کشورمان با وی مذاکره‌ای داشته باشد. ان‌شاءالله این همکاری جدید ایران و فرانسه بتواند به حل بحران سوریه و حفظ حقوق مردم سوریه کمک کند.

ولایتی تأکید کرد: ما  راجع به دخالت تروریست‌ها و عوامل افراطی‌گری در منطقه توافق داریم و معتقدیم که اینها باید از منطقه دور شوند و راه‌حل، راه صلح‌آمیز است.

وی همچنین با اشاره به عدم حضور ایران در مذاکرات ژنو گفت: اقدام آقای بانکی‌مون در دعوت مشروط از ایران مبنی بر پذیرش شرایط ژنو1 که ایران حتی در آن شرکت نداشته، غیرمنطقی بود و بنده مصاحبه کردم و گفتم اگر مشروط به پذیرش ژنو1 است، ما شرکت نمی‌کنیم و باید برای مشکل سوریه راه‌حل پیدا کرد و آن را حل و فصل نمود.

علی‌اکبر ولایتی در ادامه با تأکید بر غیرمنطقی بودن سازمان ملل در بازپس‌گیری دعوت از ایران به اجلاس ژنو2 تصریح کرد: با این دیدگاه‌ و تدبیری که بر روش اقدمات و مذاکرات وجود دارد، مذاکرات ژنو2 به نتیجه مشخص نخواهد رسید و به‌احتمال زیاد در دستیابی به اهداف اعلام شده شکست خواهد خورد.

وی همچنین با اشاره به کاهش روابط اقتصادی دو کشور در سال‌های گذشته گفت: با عنایت به اراده دو طرف در گسترش این روابط، امید داریم با تشکیل هیئتی متشکل از فعالان و کارآفرینان اقتصادی در هفته‌های آینده شاهد رشد و ارتقای سطح روابط در زمینه‌های مختلف اقتصاد، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی باشیم.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------