آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

محسن میردامادی: روسیه از بروز درگیری بین ایران و اسرائیل ناخشنود نیست

یهارنیوز نوشت: محسن میردامادی، آخرین دبیرکل جبهه مشارکت و رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس ششم و از اعضای حزب اتحاد ملت است. چهره سیاسی که نظرات و مواضع او،…

مشخص شدن زمان دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5



اخبار ,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 1+5

 

اخبار سیاست خارجی - برگزاری دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 بعد از 29 بهمن

خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات ارشد غربی نوشت: مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 برای رسیدن به راهکار جامع احتمالا بعد از ۲۹ بهمن در نیویورک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات ارشد غربی نوشته است مذاکرات ایران و گروه 1+5 احتمالا بعد از روز 29 بهمن و در شهر نیویورک برگزار می‌شود.

به گفته این دیپلمات غربی 1+5 قصد داشته‌اند این مذاکرات را در نیمه اول هفته‌ای که روز 27 بهمن (یکشنبه) آغاز می‌شود برگزار کنند، اما به دلیل تعطیلات آمریکا، بعید است که این مذاکرات پیش از روز 29 بهمن برگزار شود.

دیروز «مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم گزارش‌های منتشر شده مبنی بر برگزاری دور تازه مذاکرات هسته‌ای در نیویورک‌ را تائید کرده، اما گفته بود هنوز تاریخ دقیق این نشست مشخص نشده است.

پیش از این منابع آگاه از برگزاری این نشست در شهر نیویورک و در نیمه ماه فوریه (اواخر بهمن) خبر داده بودند.

ایران و گروه 1+5 روز سوم آذر به توافقی موقت دست یافتند. این توافق اولیه که هفته قبل رسما اجرایی شد، فضایی  6ماهه را برای مذاکره جهت دستیابی به راهکار جامع و حل مناقشه هسته‌ای فراهم می‌کند. گفته می‌شود در اولین دور مذاکرات راهکار جامع، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شرکت می‌کنند. هارف گفته است هنوز برنامه‌ای برای حضور «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات وجود ندارد.

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------