آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

عقب نشینی 3 سناتور دموکرات آمریکا از حمایت از طرح تحریم ایران



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,تحریم ایران

 

اخبار سیاست خارجی - عقب نشینی 3 سناتور دموکرات آمریکا از حمایت از طرح تحریم ایران

یکی از این سه سناتور گفت: من تنها آن را به این دلیل امضا کردم که ابزار لازم در اختیار رییس جمهور برای فشار به ایران وجود داشته باشد و به ایران نشان دهیم تا چه میزان در رویکرد تشدید فشار به این کشور جدی هستیم.

سه سناتور دموکرات که حامی طرح جدید تحریم ایران بودند و پیش نویس این طرح را امضا کرده بودند، اعلام کردند که امضای خود را پس گرفته اند.

به گزارش عصر ایران به نقل از هافینگتون پست سناتورها" کریس کونز"، " کرستن گیلیبرند" و " جو مانچین" با صدور بیانیه ها و اظهارات جداگانه اعلام کردند در شرایط کنونی ، تصویب تحریم های جدید علیه ایران را به ضرر رویکرد دیپلماتیک دولت اوباما می دانند.

سناتور کریس کونز در این  زمینه گفت:" از نظر من در شرایط فعلی تصویب این تحریم ها تنها تنش را بین کاخ سفید و کنگره افزایش می دهد و به هدف اصلی ما که ممانعت از دست یابی ایران به سلاح هسته ای است، کمک چندانی نمی کند."


وی افزود:" الان زمان مناسبی برای تصویب طرح تحریم ایران نیست."

این سناتور آمریکایی افزود او حامی تحریم های بیشتر ایران است و از نظر او تا زمانی که ایران تمامی فعالیت های هسته ای خود را که می تواند به تولید سلاح هسته ای منجر شود، متوقف نکند ، باید با تشدید مداوم تحریم روبرو شود، اما زمان حاضر وقت خوبی برای تحریم نیست و تحریم هادر شرایط کنونی به روند دیپلماسی بین ایران و 1+5 آسیب می رساند.

سناتور کرستن گیلیبرند نیز در این رابطه با صدور بیانیه ای گفت؛ پس از  گفت و گو با اوباما به این نتیجه رسیده که باید به رویکرد دیپلماتیک رییس جمهور آمریکا فرصت کافی داده شود و پیش از آن این طرح در سنا به رای گیری گذاشته نشود.

سناتور مانچین نیز سه شنبه شب در مصاحبه ای با  شبکه " msnbc" آمریکا گفت:" من  پیش نویس این طرح را با این پیش فرض امضا نکردم که در زمان مذاکره ما با ایران به تصویب برسد. من تنها آن را به این دلیل امضا کردم که ابزار لازم در اختیار رییس جمهور برای فشار به ایران وجود داشته باشد و به ایران نشان دهیم تا چه میزان در رویکرد تشدید فشار به این کشور جدی هستیم."


وی افزود، با این حال وی معتقد است باید به صلح و رویکرد دیپلماتیک اوباما در قبال ایران فرصت بیشتری داد.

گفتنی است اوباما در نطق سالانه دیروز خود در کنگره آمریکا سنای این کشور را تهدید کرد در صورت تصویب طرح جدید تحریمی ایران، آن را وتو خواهد کرد.

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------