آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

بیانیه‌ اشتون‌ درباره‌ نتیجه‌ مذاکرات‌ هسته‌ای‌ وین



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - بیانیه‌ اشتون‌ درباره‌ نتیجه‌ مذاکرات‌ هسته‌ای‌ وین

دفتر مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد طرفین در مذاکرات وین توانستد یک جدول زمانی برای دیدارهای مقدماتی خود طی ماه‌های آینده به همراه چارچوب ادامه بررسی‌ها را تعیین کنند.

به گزارش تسنیم، دفتر «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا بیانیه‌ای مطبوعاتی در مورد مذاکرات هسته‌ای وین منتشر کرد. در این بیانیه کاترین اشتون عنوان داشته است:

 

در ابتدا از کشور اتریش،‌ سباستین کورس وزیر خارجه این کشور،‌ سازمان ملل و همکاران آن‌ها به خاطر میزبانی (این دور از مذاکرات) تشکر می‌کنم.

 

ما سه روز مذاکرات بسیار سازنده داشتیم به گونه‌ای که توانستیم تمام موضوعات مد نظری که باید در توافقنامه جامع و نهایی بررسی شود را را تعیین کنیم.

 

(همچنان) کار زیادی برای انجام دادن باقی مانده است. این کار آسانی نیست، اما ما شروع خوبی داشتیم.

 

علاوه بر مذاکرات سیاسی‌مان، ما کار (مذاکرات) فنی را آغاز کردیم. همچنین ما مجموعه‌ای شامل یک جدول زمانی برای دیدارهای مقدماتی طی ماه‌های آینده به همراه چارچوب ادامه بررسی‌های خود تعیین کردیم.

 

کارشناسان فنی (طرفین) در اوایل ماه مارس با یکدیگر دیدار خواهند داشت و 17 مارس آینده نیز در شهر وین دیدار آتی مدیران سیاسی گروه 1+5 به ریاست ظریف وزیر امور خارجه ایران و من برگزار خواهد شد.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------