آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

زمان برگزاری مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - چهارشنبه زمان برگزاری مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

وی افزود: مذاکرات کارشناسی با حضور نمایندگان تمامی کشورهای 1+5 برگزار می شود که تا روز جمعه هفته جاری (16 اسفند ماه ) ادامه خواهد داشت.

سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه مذاکرات کارشناسی میان ایران و گروه 1+5 از فردا در وین اتریش آغاز می شود، گفت: این مذاکرات مقدمه ای برای مذاکرات 26 تا 29 اسفند است.

به گزارش ایرنا، معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه امروز (سه شنبه) در حاشیه پانزدهمین اجلاس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران افزود: مذاکرات کارشناسی به سرپرستی حمید بعیدی نژاد (مدیر کل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه) و در چارچوب مذاکرات نهایی با نمایندگان 1+5 است.

وی تصریح کرد: مذاکرات وین در راستای کارهای کارشناسی و فنی صورت می گیرد و در واقع، مقدمه ای برای مذاکرات 26 تا 29 اسفند که دکتر ظریف، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیران سیاسی 1+5 حضور دارند، است.

عراقچی به گزارشی که درجمع اعضای خبرگان ارائه کرده بود، اشاره کرد و گفت: قطعا دعای خیر اعضای مجلس خبرگان بدرقه راه تیم مذاکره کننده خواهد بود.

پیش از این، «حمید بعیدی نژاد» رییس هیات کارشناسی مذاکره کننده هسته ای ایران اعلام کرد: مذاکرات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 چهارشنبه هفته جاری (14 اسفند ماه جاری) در وین پایتخت اتریش برگزار می شود.

وی افزود: مذاکرات کارشناسی با حضور نمایندگان تمامی کشورهای 1+5 برگزار می شود که تا روز جمعه هفته جاری (16 اسفند ماه ) ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر کل سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه، ریاست هیات کارشناسی 1+5 را «استفان کلمنت» دستیار ویژه کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر عهده دارد.

این مقام وزارت امور خارجه درباره دستور کار مذاکرات کارشناسی اظهار داشت: دستور کار این مذاکرات، انجام مباحث مقدماتی کارشناسی در خصوص راه حل جامع خواهد بود که نتیجه آن به نشست مدیران سیاسی گزارش خواهد شد. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------