آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

روحانی به ترکیه می رود



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سفر روحانی به ترکیه

 

اخبار سیاست خارجی - ظریف:روحانی به ترکیه می رود

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان به ترکیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، ظریف در وان محل برگزاری نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی این مطلب را در پاسخ به سووال خبرنگاری عنوان کرد.

ظریف با اشاره به سفر اخیر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به تهران، گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران نیز در یکی، دو ماه آینده به ترکیه سفری رسمی خواهد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به روابط بسیار خوب ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: از زمانی که من به عنوان وزیر امور خارجه منصوب شده ام، تاکنون هشت بار با "احمد داوداوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرده ام که این موضوع نشان دهنده روابط خوب ایران و ترکیه است.

احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در پاسخ به سووالی درباره تحولات اوکراین گفت: ترکیه بر حفظ تمامیت ارضی اوکراین تاکید دارد و در این خصوص رایزنی هایی را با کشورهای مختلف به عمل آورده و خواهد آورد.

او از شبه جزیره کریمه به عنوان بخشی از خاک اوکراین نام برد و گفت: مجلس کریمه نباید تصمیمی مغایر با تصمیم مجلس اوکراین اتخاذ کند.

وزیر امور خارجه ترکیه همچنین بر حفظ ثبات و امنیت در حوزه دریای سیاه تاکید کرد.

داود اغلو درباره تسهیل درباره گسترش راه های ریلی ایران و ترکیه نیز گفت: در این راستا گام های مهمی برداشته شده و ما قصد داریم با همکاری یکدیگر محور شرق به غرب و شمال به جنوب را گسترش دهیم و در این خصوص فعالیت های زیرساختی ادامه دارد.

وزیر امور خارجه ترکیه درباره رخدادهای سوریه نیز گفت: ما از رخدادهای سوریه نگران هستیم و معتقد هستیم که خلا قدرت در این کشور وجود دارد و در این خصوص گفت وگوهای خود را با ایران ادامه می دهیم.

داود اوغلو همچنین به سفر "نچیروان بارزانی" نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به ترکیه اشاره کرد و گفت: من به همراه نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در وان در باره مباحث دوجانبه به گفت وگو خواهم نشست ضمن آنکه وی در آنکارا با نخست وزیر ترکیه نیز دیدار خواهد داشت.

وزیر امور خارجه آذربایجان نیز در این نشست پرسش و پاسخ، به سووالات درباره منطقه قره باغ پاسخ داد.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------