آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

شکست تندروهای امریکا در تشدید تحریم‌ها



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات هسته ای ایران و غرب

 

اخبار سیاست خارجی - شکست تندروهای امریکا در تشدید تحریم‌ها

سایت "المانیتور" با انتشار گزارشی به نامه اخیر سناتورهای امریکایی به "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا اشاره کرده و محتوای آن را نشانه ای از عقب نشینی آشکار آنان از مواضع پیشین خود در قبال مذاکرات هسته ای ایران و غرب می داند.

به گزارش "تدبیر"، سایت "المانیتور" با اشاره به فرصت فراهم شده برای دولت "اوباما" به منظور ادامه روند مذاکره هسته ای با ایران مي‌نویسد :"اکنون فضای تازه ای برای ادامه مذاکرات هسته ای با ایران فراهم شده است. نمایندگان کنگره امریکا نیز بر سر لزوم توافق نهایی هسته ای با ایران به دولت "اوباما" هم نظر شده اند. طرفداران دیروز تشدید تحریم ها علیه ایران روز سه شنبه با ارسال نامه ای برای اوباما از فرصت ایجاد شده برای توافق نهایی هسته ای با ایران حمایت کردند.

82 سناتور امریکایی در نامه ای که برای رییس جمهوری امریکا نوشته اند سخنی از استفاده از "قوه قهریه" به میان نیاورده اند. این نامه امضای 395 عضو مجلس نمایندگان امریکا را نیز به همراه داشته که چهره های سرشناسی از احزاب دموکرات و جمهوریخواه را در برداشته اند."

 

"المانیتور" در ادامه ارسال این نامه را شکستی برای تندروهای امریکایی مي‌داند و در این مورد مي‌افزاید :"برخی از ناظران تحولات داخلی کتگره معتقدند که ارسال این نامه ثابت مي‌کند که فشار از روی دولت اوباما برداشته است. در این میان دولت او برنده اصلی به عنوان آغازگر مذاکره با ایران در وین در هفته جاری بوده است.

 

نمایندگان امریکایی در این نامه از فراهم شدن فضای مذاکره ایران و امریکا استقبال کرده اند. مدافعان مذاکره هسته ای ایران و 1+5 نامه سناتورهای امریکایی را نشانه ای از ضعف تندروهای کنگره امریکا قلمداد مي‌کنند."

"المانیتور" در ادامه همراهی "رابرت منندز" و "لیندسی گراهام" سناتورهای حامی تشدید تحریم ها علیه ایران از نامه اخیر سناتورهای امریکایی را نشانه ای از عقب نشینی آنان از موضع قبلی خود مي‌داند. "منندز" در مصاحبه با "المانیتور" گفته است :"سنای امریکا در مورد مذاکرات احساس مسئولیت مي‌کند.

 

اکنون نیاز است تا مذاکرات ادامه یابند و پس از آن سنا برای عمل بعدی خود تصمیم گیری کند." المانیتور در ادامه اشاره مي‌کند که سناتورهای امریکایی در نامه اخیر خود اظهار داشته اند که علی رغم نگرانی در مورد برنامه هسته ای ایران "نمی خواهند حق غنی سازی اورانیوم توسط ایران را انکار کنند." و از این موضوع به عنوان تحولی مهم یاد مي‌کند.

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------