آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

دولت پاکستان:تلاش برای بازیابی مرزبانان ربوده شده ایرانی را گسترش می دهیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مرزبانان ربوده شده ایرانی

 

 اخبار سیاست خارجی - دولت پاکستان:تلاش برای بازیابی مرزبانان ربوده شده ایرانی را گسترش می دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان روزپنجشنبه تاکید کرد : دولت اسلام آباد همکاری های مشترک خود را با جمهوری اسلامی ایران بمنظور یافتن مرزبانان ایرانی که توسط تروریست ها ربوده شده اند؛ گسترش می دهد.

به گزارش ایرنا، خانم ˈتسنیم اسلمˈ امروز درگفت وگو با خبرنگاران دراسلام آباد خاطر نشان کرد: تاکنون پیکر یکی ازمرزبانان ربوده شده ایرانی که ازسوی گروه تروریستی جیش العدل ادعا شده به شهادت رسیده است درداخل خاک پاکستان پیدا نشده وازمحل نگهداری سایر مرزبان نیز اطلاعی بدست نیامده است.

وی گفت: مقامات مرزی ومسوولان محلی پاکستان محدوده ونقاط مورد نظر درداخل خاک این کشور را به دقت بررسی کرده اند با این حال هیچ نشانه ویا سرنخی ازاینکه مرزبانان ربوده شده ایران درپاکستان حضور داشته باشند در دست نیست.

تسنیم اسلم با اشاره به گفت وگوی روزگذشته دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران ومحمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان درخصوص مرزبانان ربوده شده تاکید کرد: این گفت وگو درفضای دوستانه انجام شد وبیانگر روابط نزدیک وصمیمانه تهران واسلام آباد است.

وی مدعی شد: پنج مرزبان ایرانی درخاک ایران مورد حمله قرار گرفته ومسوولیت این اقدام تروریستی را گروه جیش العدل به عهده گرفته است.

وی درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطق قبایلی پاکستان نیز گفت: ما امیدوار هستیم که واشنگتن به سیاست اخیر خود در زمینه کاهش حملات موشکی پهپادهای جاسوسی ادامه دهد زیرا امروز جامعه جهانی علیه این حملات مواضع مشترک و اجماع دارند.

آمریکایی ها حملات هواپیماهای بدون سرنشین را به بهانه مبارزه با تروریست های مستقر در مناطق قبایلی پاکستان همچنان ادامه می دهند، اما مقام های دولتی، احزاب سیاسی و مذهبی در پاکستان این حملات را غیرقانونی و ناقض حاکمیت ملی خود می دانند که نتیجه ای جز کشته شدن مردم بی دفاع این کشور ندارد و مبارزه با تروریسم از سوی آمریکایی ها ادعایی بیش نیست.

دولت پاکستان در گذشته اعلام کرده بود، ازسال 2004میلادی (1383 شمسی) بیش از340حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبایلی این کشور ثبت شده است که در جریان این حملات، بیش از سه هزار و 500 نفر جان باخته اند.

آمار نشان می دهد درزمان ریاست جمهوری ˈباراک اوباماˈ در امریکا، این حملات افزایش چشمگیری داشته است. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------