آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

مذاکرات کارشناسی ایران و١+٥ در وین



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات کارشناسی ایران و١+٥

 

اخبار سیاست خارجی - مذاکرات کارشناسی ایران و١+٥ در وین

مذاکرات کارشناسی میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ١+٥ پیش از برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای در محل اروپایی سازمان ملل متحد در وین آغاز شد.

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای روز پنجشنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا درباره این دور از مذاکرات اظهار داشت: این مذاکرات در چارچوب گام نهایی توافق ژنو برای رسیدن به راه حل جامع است.

وی تصریح کرد: همه موضوعات فنی که از سوی مدیران سیاسی به کارشناسان ارجاع شده در این دور از مذاکرات کارشناسی بررسی می شود.

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که بطور مشخص چه موضوعات فنی درین دور از مذاکرات مطرح می شود؟ گفت: موضوعاتی که از دید مدیران سیاسی به بررسیهای کارشناسی بیشتری نیاز داشته است در این مذاکرات مطرح می شود.

عراقچی در پاسخ به اینکه ایا درباره راکتور اب سنگین اراک نیز گفتگو می شود؟ اظهار داشت: این موضوع و ابعاد فنی آن، و چگونگی از بین بردن نگرانیها با حفظ ماهیت آب سنگین، یکی از موضوعات فنی است که جزئیات آن توسط کارشناسان بحث خواهد شد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در پاسخ به این سوال که ایا با توجه به اینکه در مذاکرات قبلی اعلام شد ایران و ١+٥ درباره غنی سازی و ابعاد ان به درک مشترکی رسیده اند، این موضوع هنوز در دستور کار مذاکرات کارشناسی قرار دارد؟ گفت: بحث درباره این موضوع و سایر موضوعات همچنان ادامه خواهد داشت تا طرفین به تفاهم نهایی دست یابند. به گفته عراقچی در این دور از مذاکرات کارشناسی نمایندگان ١+٥ حضور دارند و ریاست هیات کارشناسی ایران را نیز همچون دوره های قبلی مذاکرات کارشناسی حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه بر عهده دارد.

حمید بعیدی نژاد دیگر عضو تیم مذاکره کننده هسته ای در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت که با توجه به دستور کار مذاکرات، علاوه بر سایر کارشناسان، کارشناسان سازمان انرژی اتمی در این مذاکرات حضور دارند.

قرار است دور جدید مذاکرات ایران و١+٥ با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و کاترین اشتون مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ١٨ تا ٢٠ فروردین ماه در وین اتریش برگزار شود. 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------