آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دومین روز مذاکرات کارشناسی ساعت ۱۲ به وقت تهران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - دومین روز مذاکرات کارشناسی ساعت ۱۲ به وقت تهران

دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو  (راه‌حل جامع) ساعت 12 ظهر امروز به وقت تهران (9:30 به وقت وین) در پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، دومین روز مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو  (راه‌حل جامع) ساعت 12 ظهر امروز به وقت تهران (9:30 به وقت وین) در پایتخت اتریش برگزار می‌شود.

اولین روز این مذاکرات بعدازظهر دیروز در شهر وین برگزار و چهار ساعت به طول انجامید.

این مذاکرات سه روزه خواهد بود.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه کشورمان ریاست هیأت ایرانی در این مذاکرات را بر عهده دارد.

دسترسی ایران به فناوری، بازار تجارت و منابع بانکی، نحوه نظارت و بازرسی، زمان دوره نهایی و مباحث باقیمانده از مذاکرات وین 2 در دستور کار مذاکرات کارشناسی قرار دارد.

سومین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو قرار است به مدت 2 روز از روز سه‌شنبه 19 فروردین ماه (هشتم و نهم آوریل) به ریاست ظریف و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار شود و البته 18 فروردین نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر میز شام به گفت‌وگو و انجام هماهنگی‌های اولیه در خصوص این دور از مذاکرات می‌پردازند.

در دومین دور مذاکرات وین درباره گام پایانی توافقنامه ژنو که 27 و 28 اسفند ماه 1392 در شهر وین برگزار شد به مباحثی چون همکاری‌های بین‌المللی در زمینه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای، غنی سازی، رآکتور تحقیقاتی اراک و تحریم‌ها پرداخته شد و قرار شد تا قبل از برگزاری سومین نشست وین، مذاکرات کارشناسی برگزار شود.

ظریف در خصوص مذاکرات بعدی درباره راه‌حل جامع نیز عنوان کرد: قرار است در جلسه اردیبهشت کار مذاکره را شروع کنیم و اگر امکان باشد وارد تدوین سند نهایی شویم. یعنی سه ماه اول مذاکرات جامع را به بحث و سه ماه دوم را به مذاکره و تدوین بگذرانیم و در صورت وجود حسن نیت و اراده سیاسی، بتوانیم این موضوع را حل و فصل کرده و به نتیجه برسانیم و بعد وارد اجرای این تفاهم شویم.

ایران و 1+5 در نشست وین یک توافق کردند که تا تیرماه (پایان دوره زمانی گام اول توافق ژنو) پنج تا شش جلسه برگزار کنند که دور اول و دوم آن در وین برگزار شد. 

اخبار سیاست خارجی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------