آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

زمان برگزاری اولین جلسه کمیسیون مشترک ایران و۱+۵



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و۱+۵

 

اخبار سیاست خارجی - زمان برگزاری اولین جلسه کمیسیون مشترک ایران و۱+۵

سخنگوی مسوول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که قرار است نخستین جلسه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ پس از پایان این دور از مذاکرات برگزار شود و در این جلسه کار‌شناسان دو طرف شرکت خواهند کرد.

 به گزارش رادیو فردا، مایکل مان، سخنگوی مسوول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که قرار است نخستین جلسه کمیسیون مشترک ایران و پنج به علاوه یک پس از پایان این دور از مذاکرات برگزار شود و در این جلسه کار‌شناسان دو طرف شرکت خواهند کرد.

تشکیل کمیسیون مشترک یکی از موارد مطرح شده در سند اقدام مشترک است که ایران و 5+1 در سوم آذر پارسال بر سر آن توافق کردند. این کمیسیون مشترک دو وظیفه دارد؛ یکی نظارت بر اجرای سند اقدام مشترک ژنو است و دیگری رسیدگی به مشکلاتی که ممکن است در مسیر اجرا پیش بیاید.

مایکل مان گفت که به نظر او دلیل تشکیل این جلسه، بروز مشکلات نیست.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این دیدار با گزارش روز دوشنبه وال استریت ژورنال مرتبط است که گزارش داده است ایران برای دسترسی به دارایی‌های توقیف شده‌اش با مشکل مواجه شده است، گفت: «من نمی‌توانم این را تایید کنم. ما بخشی از توافق که تعهد کرده بودیم را انجام داده‌ایم. ممکن است از سوی ایران این موضوع دلیلی برای تشکیل جلسه کمیسیون مشترک باشد اما من نمی‌دانم. باید از هیات ایرانی بپرسید».

سخنگوی کاترین اشتون، مسوول امور سیاست خارجی اتحادیه اروپا، افزود: «آنچه که اهمیت دارد این است که سند اقدام مشترک دقیق اجرا می‌شود و حال ما در پی یک توافق جامع و نهایی هستیم».

اخبار سیاست خارجی - رادیو فردا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------