آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هشدار کانادا به اسرائیل: درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد | آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم

ملانی جولی وزیر خارجه کانادا گفت که به مقام‌های اسرائیلی هشدار داده است که درگیری با ایران نباید به منطقه گسترش یابد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، وزیر خارجه کانادا…

مذاکرات وین3 پایان یافت



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات وین

 

اخبار سیاست خارجی - مذاکرات وین3 پایان یافت

نشست پایانی مذاکرات وین 3 با دیدار محمد جواد ظریف و کاترین اشتون به پایان رسید.

به گزارش مهر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مقر سازمان ملل متحد در وین با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس این گزارش این دیدار نشست اختتامیه سومین دور مذاکرات وین در گام نهایی بود و تا ساعتی دیگر نشست خبری مشترک اشتون و ظریف برگزار می شود.

معاونین وزرای خارجه ایرانن و 1+5 به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید در طی دو روز گذشته 4 دور مذاکره کرده اند.

دو ظرف در دو روز گذشته همه موارد را یک دور مرور کرده و قرار است در مذاکرات اردیبهشت ماه در وین وارد نگارش متن نهایی شوند.

 سید عباس عراقچی در پایان روز اول در جمع خبرنگاران گفت:مباحث امروز در فضای خوبی مطرح شد . طرفین بر مواضع خود هستند . در بعضی از موضوعات اختلافات کم و در برخی از موضوعات فاصله زیاد است. بحث های امروز مفید و سازنده بود و فضا هم مناسب و دوستانه بود ولی در عین حال بحث ها کاملا جدی بودو از پیچیدگی خاص خود برخوردار بود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در این باره که آیا غرب درباره اراک دیدگاه ایران را پذیرفته و به راهکار مشخصی رسیده اند،گفت: اراک یکی از موضوعات مهم دستور کار ما هست. همان طور که در توافق ژنو آمده پذیرفتیمم که نگرانی هایی که مربوط به این رآکتور تحقیقاتی می شود را به نحوی پوشش دهیم و برطرف کنید.

عراقچی با اشاره به نگرانی های مربوط به اشاعه سلاح های هسته ای بیان کرد: ممعمولا یک نیروگاه رآکتور اب سنگین به دلیل ویژگی هایی که دارد چنین نگرانی هایی را ایجاد می کند.ما معتقدیم از طریق فنی و تغییرات استفاده از تکنولوژی های روز می توان این نگرانی ها را کاهش دادو به حداقل رساند. از نظر ما رآکتور تحقیقاتی اراک حتما به کار خود ادامه می دهد. در این زمینه دیدگاه های طرف مقابل هم مطرح است و فکر می کنیم می توان با استفاده از شیوه های جدید و فناوری های  جدید نگرانی ها را پوشش داد. به هر حال دیدگاه های مختلفی که مطرح شده به تدریج به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نزدیک تر می شود.

در پایان مذاکرات امروز قرار است کمیسیون مشترک ایران و 1+5 برای اولین بار به منظور رفع موانع توافق ژنو با حضور نمایندگان مربوطه از ایران و 1+5 برگزار شود.

یک تیم حقوقی نیز در کنار تیم هسته ای کشورمان تشکیل شده است که برخی از اعضای این تیم حقوقی از جمله زمانی نیا تیم هسته ای را در این دور همراهی می کنند.
اخبار سیاست خارجی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------