آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

بازتاب سخنان رئیس‌جمهور ایران در روز کارگر



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سخنان رئیس‌جمهور ایران در روز کارگر

 

اخبار سیاست خارجی - بازتاب سخنان رئیس‌جمهور ایران در روز کارگر

بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران به مناسبت روز کارگر، تحلیل دشواری های پیش روی دولت ایران در زمینه تحقق بخشیدن به اهداف اقتصادی خود، واکنش ایران به گزارش جدید آمریکا درباره دولت های حامی تروریسم و خروج چین از پروژه خط لوله گاز ایران- پاکستان، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، سخنان روز گذشته حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به مناسبت روز جهانی کارگر، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. روزنامه«لس آنجلس تایمز» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد روحانی در سخنرانی خود، از حقوق بیشتر برای کارگران حمایت کرده است. این روزنامه به نقل از روحانی می نویسد: «کارگران باید بتوانند از طریق شکل دادن به انجمن های آزاد، پیام های خود را به مسئولین انتقال دهند... دولت نباید در این انجمن ها و اتحادیه ها مداخله نماید». این روزنامه در ادامه به بخشی از وعده های روحانی درباره کارگران در زمان تبلیغات انتخاباتی اش اشاره کرده است.

 

روزنامه «شانگهای دیلی» نیز سخنان روحانی را بازتاب داده، اما به طور خاص بخش هایی را مورد توجه قرار داده که درباره تحریم های غرب علیه ایران سخن گفته است. این روزنامه می نویسد که به گفته روحانی، تحریم های غرب علیه ایران، سبب رنج و سختی مردم، به ویژه قشر کارگر شده است. در عین حال، وی تأکید کرده که دولت قصد دارد قفل تحریم ها را شکسته و امسال را به سال رشد اقتصادی تبدیل کند. شانگهای دیلی همچنین به نقل از روحانی می نویسد که دولت ایران تلاش خواهد کرد تا بازار جهانی را به روی کارگران ایرانی باز کند.

 

اما از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» به تحلیل برنامه های اقتصادی رئیس جمهور ایران پرداخته و موانع رسیدن وی به اهدافش را مورد بررسی قرار داده است. این خبرگزاری ضمن بیان اینکه موانع اقتصادی و سیاسی، سبب دشواری کار روحانی برای احیای اقتصاد ایران شده، می نویسد کاهش ارزش ریال که اخیراً اتفاق افتاده، نمایانگر آن است که در حالی که روحانی برای بالا بردن استانداردهای زندگی در ایران و کسب حمایت دیپلماتیک لازم برای مذاکرات هسته ای تلاش می کند، فشار بسیار شدیدی بر اقتصاد ایران وجود دارد. این خبرگزاری در ادامه به نوسانات نرخ ارز طی هفته های اخیر اشاره کرده است. 

 

در میان دیگر مطالب، برخی از مطبوعات و رسانه های بین المللی توجه خود را به گزارش مربوط به «دولت های حامی تروریسم» معطوف کرده اند که روز گذشته از سوی دولت آمریکا منتشر شده و در آن، بار دیگر ادعای حمایت ایران از گروه های تروریستی مطرح شده است. خبرگزاری کویت واکنش ایران به این گزارش را مورد توجه قرار داده و می نویسد ایران ضمن رد اتهامات مطرح شده از سوی آمریکا و محکوم کردن طرح نام ایران در میان دولت های حامی تروریسم، اعلام کرده که این گزارش نمایانگر استانداردهای دوگانه دولت آمریکاست. سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین این گزارش را دارای اهداف سیاسی توصیف کرده است.

 

در نهایت، در مطلبی اقتصادی، خبرگزاری «ترند» به موضوع خروج چین از پروژه خط لوله گازی ایران به پاکستان پرداخته است. این خبرگزاری می نویسد چین در اقدامی استراتژیک، برنامه خود برای پیوستن به خط لوله گاز ایران- پاکستان را که در معرض تهدید تحریم های آمریکا قرار دارد متوقف کرده و به جای آن، نسبت به پیوستن به خط لوله گاز ترکمنستان- افغانستان- پاکستان- هند (تاپی) ابراز تمایل کرده است. بر این اساس، چین قصد دارد ضمن پیوستن به پروژه تاپی، خط لوله ای را از بندر گوادار به چین کشیده و از این طریق، نسبت به تأمین نیازهای انرژی خود اقدام کند.  

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------