آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

لباس جدید «کاترین اشتون»، سوژه تازه مطبوعات بین‌المللی



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,لباس جدید کاترین اشتون

 

اخبار سیاست خارجی - لباس جدید «کاترین اشتون»، سوژه تازه مطبوعات بین‌المللی

دیدار کارشناسان هسته ای ایران و گروه 1+5 در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، بازدید بازرسان آژانس از دو مرکز هسته ای در ایران طی روزهای آتی، بازتاب طراحی لباسی جدید برای کاترین اشتون از سوی یک طراح ایرانی، سخنان رئیس جمهور ایران درباره ضرورت تعامل با جهان و بازتاب سخنان سردار صفوی درباره عمق راهبردی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

لباس جدید «کاترین اشتون»، سوژه تازه مطبوعات بین‌المللی دیدار کارشناسان هسته ای ایران و گروه 1+5 در آستانه دور جدید مذاکرات هسته ای، بازدید بازرسان آژانس از دو مرکز هسته ای در ایران طی روزهای آتی، بازتاب طراحی لباسی جدید برای کاترین اشتون از سوی یک طراح ایرانی، سخنان رئیس جمهور ایران درباره ضرورت تعامل با جهان و بازتاب سخنان سردار صفوی درباره عمق راهبردی ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در آستانه برگزاری دور جدید مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» موضوع دیدار و گفت و گوهای کارشناسان هسته ای دو طرف را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد در حالی که امیدها برای رسیدن به توافق جامع هسته ای تا بازه زمانی از پیش تعیین شده افزایش یافته، کارشناسان هسته ای ایران و 1+5 این هفته در نیویورک با یکدیگر دیدار می کنند. این خبرگزاری می نویسد روسیه، آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر کشورهای درگیر در این روند، تأیید می کنند که ایران در حال همکاری با طرف مقابل است و به مسائل مطرح شده پاسخ داده و واقعاً خواهان دستیابی به توافق است.

از سوی دیگر، روزنامه «تایمز اسرائیل» با استناد به منابع خبری داخلی ایران، از بازدید بازرسان آژانس بین المللی از برخی تأسیسات هسته ای ایران در آینده ای نزدیک خبر داده است. این روزنامه می نویسد بازرسان آژانس طی روزهای آتی از دو مرکز هسته ای در ایران بازدید خواهند کرد. این دو مرکز، شامل یک معدن اورانیوم و یک تأسیسات تغلیظ اورانیوم در اردکان است. به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران، با انجام این دیدارها، ایران به هفت درخواست مطرح شده از سوی آژانس که بنا بوده تا 15 مه به سرانجام برسد، پاسخ داده است. وی به جزئیات اقدامات ایران در این زمینه اشاره نکرده است.

اما در مطلبی حاشیه ای درباره مذاکرات هسته ای، برخی از مطبوعات و رسانه ها خبر طراحی یک لباس جدید از سوی طراحان ایرانی برای کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را مورد توجه قرار داده اند. روزنامه «تلگراف» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد یک طراح ایرانی، لباسی را برای اشتون طراحی کردی که می تواند مشکل خجالت دیپلمات های ایرانی در جریان مذاکرات هسته ای را برطرف کند. این روزنامه، طراحی لباس مذکور را نشانه ای مبنی بر حسن نیت ایران دانسته و به نقل از میترا تمجیدی، طراح آن می نویسد که اشتون این لباس را با کمال میل پذیرفته و از آن استقبال کرده است.

در میان دیگر مطالب، سایت شبکه خبری «بلومبرگ» سخنان اخیر رئیس جمهور ایران را بازتاب داده که بار دیگر بر ضرورت تعامل با جهان تأکید کرده است. این سایت می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که به تازگی هدف دور جدیدی از حملات از سوی مخالفان خود قرار گرفته، تأکید کرده که تعامل، تنها راه برای خارج شدن از بن بست مسئله هسته ای با کشورهای غربی است. این سایت اشاره می کند که به گفته روحانی، ایران با اتخاذ سیاست تقابلی نمی تواند در عرصه بین المللی موفق عمل کند و راه حل دولت ایران در این زمینه، پیگیری سیاست تعامل سازنده است.

در نهایت، سخنان یکی از مقامات جمهوری اسلامی ایران درباره اوضاع و تحولات منطقه، از جمله دیگر موضوعاتی است که در برخی از مطبوعات بین المللی بازتاب داشته است. روزنامه «دیلی استار» لبنان ضمن اشاره به سخنان روز گذشته سردار یحیی رحیم صفوی، مشاور فرماندهی کل قوا می نویسد وی لبنان را خط مقدم دفاعی ایران توصیف کرده است. صفوی گفته بود خط مقدم دفاعی ایران دیگر نه در شلمچه، بلکه در جنوب لبنان و در مرز این کشور با رژیم صهیونیستی قرار دارد و عمق راهبردی ایران نیز اکنون به سواحل مدیترانه و شمال سرزمین های اشغالی کشیده شده است.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------