آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

زیر پوست مخالفت با سیاست تنش زدایی روحانی چه می گذرد؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,سیاست تنش زدایی روحانی

 

اخبار سیاست خارجی - زیر پوست مخالفت با سیاست تنش زدایی روحانی چه می گذرد؟

آنها برای ممانعت از احیای دوباره تجار ایرانی ، حتی از تهدیدهای فیزیکی و بعضاً تهدید به قتل هم ابایی ندارند و در مواردی ، آسیب هایی هم به بعضی افراد وارد کرده اند.

 چندی پیش با یکی از مشاوران اقتصادی که به بنگاه های تجاری و تولیدی مشاوره می دهد و انصافاً هم در کار خودش بسیار باسواد و موفق است ، صحبت می کردم.

او که به دلیل موقعیت حرفه ای اش ، با شرکت های بزرگ ایرانی و خارجی در تعامل کاری است ، می گفت که در چند ماه گذشته ، سطح کمّی و کیفی روابط تجاری شرکت های ایرانی و اروپایی به شدت افزایش یافته است و چند مورد نیز از تماس های شرکت های آمریکایی با کشورمان را برشمرد و البته تأکید داشت که نام آنها تا نهایی شدن توافقات رسانه ای نشود.

نکته قابل توجهی که در صحبت های او برایم نگران کننده بود، تکاپوی نامتعارف تاجرانی بود که در 8 سال گذشته، تجارت شان را بر پایه داد و ستد با چین بنیان گذاشته بودند و عمدتاً هم سابقه تجاری شان به همین چند سال گذشته بر می گشت.


می گفت بسیاری از اینان که به تندروها هم وصل هستند، با ادبیات تجارت آزاد بیگانه اند و اگر توانسته اند در این چند سال ، به درآمدهای صدها میلیاردی برسند، به خاطر فقدان رقابت و بهره مندی از رانت های خاص دوران تحریم بود.


نکته نگران کننده این بود که اینان ، به شدت در صدد تخریب روابط شرکت های ایرانی با شرکت های غربی برآمده اند زیرا می دانند اگر کالاهای اروپایی و بعضاَ آمریکایی به بازار ایران راه بیابد، دیگر کسی به کالاهای چینی این ها ، نگاه هم نخواهد کرد و تجارت بی دردسری که داشتند، زمین خواهد خورد. آنها برای ممانعت از احیای دوباره تجار ایرانی ، حتی از تهدیدهای فیزیکی و بعضاً تهدید به قتل هم ابایی ندارند و در مواردی ، آسیب هایی هم به بعضی افراد وارد کرده اند.

اطلاعاتی که داد ، تصویر مخالفت های صورت گرفته با سیاست تنش زدایی دولت و توافق ژنو را کامل کرد: آنچه در سطوح کلان در قالب فعالیت های سیاسی و پارلمانی، همایش ها ، تجمعات ، اقدامات رسانه ای و ... در مخالفت با سیاست بهبود روابط با جهان انجام می شود ، در زیر پوست خود، جریان های مخوفی دارد که دلواپس منافع میلیاردی شان هستند: "صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی" .

اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------