آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

آیا واشنگتن آماده توافق نهایی هسته ای با ایران است؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,برنامه هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - آیا واشنگتن آماده توافق نهایی هسته ای با ایران است؟

نشنال اینترست با انتشار مقاله ای از مخالفت نمایندگان کنگره امریکا با نرمش دولت "اوباما" در مقابل ایران در مذاکرات هسته ای به عنوان عامل اساسی در رسیدن به توافق نهایی هسته ای یاد کرده اما در نهایت نتیجه می گیرد که نمایندگان امریکایی نیز توافق دیپلماتیک امریکا با ایران را به استفاده از گزینه نظامی ترجیح می دهند.

نشریه "نشنال اینترست" با انتشار مقاله ای از مخالفت نمایندگان کنگره امریکا با نرمش دولت "اوباما" در مقابل ایران در مذاکرات هسته ای به عنوان عامل اساسی در رسیدن به توافق نهایی هسته ای یاد کرده اما در نهایت نتیجه می گیرد که نمایندگان امریکایی نیز توافق دیپلماتیک امریکا با ایران را به استفاده از گزینه نظامی ترجیح می دهند.

به گزارش "تدبیر"، نشریه "نشنال اینترست" با اشاره به نزدیک شدن مهلت توافق شش ماهه هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 به موضع گیری دولت "باراک اوباما" رییس جمهوری امریکا در قبال این موضوع می پردازد و در این باره می افزاید:"مقام های ایرانی و امریکایی بار دیگر در ماه مه با یکدیگر دیدار خواهند داشت این در حالیست که کمتر از دو ماه به توافق نهایی هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 باقی مانده است. در میان تحلیلگران سیاسی و نظامی اکثرا آنان بر این باورند که توافق نهایی میان ایران و 1+5 تا تاریخ 20 جولای حاصل خواهد شد. با این حال باید دانست که هر چه به زمان تعیین شده شش ماهه توافق موقت هسته ای نزدیک تر می شویم موانع پیش رو نیز افزایش می یابند."

نشریه "نشنال اینترست" در ادامه این مقاله از تحریم های وضع شده بین المللی علیه ایران به عنوان "معضلی" اساسی در روند رسیدن به توافق نهایی هسته ای یاد کرده و در این باره می افزاید:"اکنون در کنگره امریکا نمایندگان تندروی امریکایی مخالف لغو تحریم های وضع شده علیه ایران هستند. طبق توافق حاصل شده در ماه نوامبر، کشورهای عضو گروه 1+5 لغو تحریم های وضع شده علیه ایران در توافق نامه نهایی گنجانده خواهد شد. در مقابل اما رییس جمهوری امریکا از قدرت و اختیارات لازم برای لغو تحریم های وضع شده علیه ایران برخوردار نیست. اگر "اوباما" معافیت از تحرمی های وضع شده علیه ایران را تا شش ماه دیگر تمدید کند آیا کسی می تواند فکر کند که کسانی چون سناتور "تد کروز" ساکت خواهند ماند؟ محدودیت اختیارات "اوباما" در لغو کامل تحریم های وضع شده علیه ایران مخاطره اصلی در روند مذاکرات هسته ای آن کشور با ایران خواهد بود."

نشریه "نشنال اینترست" در ادامه خاطر نشان می سازد که "بی اعتمادی" طولانی مدت میان ایران و امریکا مانع اصلی عدم رسیدن به توافق هسته ای نهایی بوده است. نشریه "نشنال اینترست: در این باره به نمایندگان کنگره امریکا توصیه می کند که اختیار لازم برای لغو تحریم های وضع شده علیه ایران را به رییس جمهوری امریکا تفویض نماید. "نشنال اینرست" در این باره می افزاید:"این موضوع می تواند باعث ایجاد توازن در دو جبهه شود. در سویی، رییس جمهوری امریکا می تواند با دست بازتری در مذاکرات هسته ای تحریم های وضع شده علیه ایران را لغو کند و از این موضوع به عنوان امتیازی اعطا شده به ایران استفاده کند و از سوی دیگر کنگره می تواند در این روند به رییس جمهوری کمک نماید. برای رسیدن به هدف نهایی هیچ راه حل بهتری غیر از این گزینه دیده نمی شود."

نشریه "نشنال اینترست" در پایان احتمال موافقت نمایندگان کنگره با توافق نهایی با ایران را محتمل می داند و در این باره می افزاید:"علیرغم آن که طیفی در کنگره مخالف با توافق نهایی هسته ای با ایران هستند و این موضوع را تخلف دولت "اوباما" از قوانین تحریمی وضع شده علیه ایران می دانند اما به احتمال زیاد در نهایت نمایندگان با این موضوع موافقت خواهند کرد. در میان نمایندگان کنگره اکثریت آنان توافق دیپلماتیک را به استفاده از گرینه نظامی ترجیح می دهند."

اخبار سیاست خارجی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------