آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دشوارترین محورهای مذاکرات هسته‌ای ایران از دیدگاه روسیه



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مذاکرات ایران و 5+1

 

اخبار سیاست خارجی - دشوارترین محورهای مذاکرات هسته‌ای ایران از دیدگاه روسیه

در حالی که تنها یک هفته تا زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در وین باقی مانده، بار دیگر بحث درباره محتوای گفت‌و‌گو‌ها در این دور از مذاکرات و چشم‌انداز رسیدن به توافق احتمالی‌ بالا گرفته است. در همین زمینه، معاون وزیر خارجه روسیه به جزئیاتی از مواردی که احتمالاً این بار در وین مورد بحث قرار خواهد گرفت، اشاره کرده است.

دشوارترین محورهای مذاکرات هسته‌ای ایران از دیدگاه روسیهدر حالی که تنها یک هفته تا زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در وین باقی مانده، بار دیگر بحث درباره محتوای گفت‌و‌گو‌ها در این دور از مذاکرات و چشم‌انداز رسیدن به توافق احتمالی‌ بالا گرفته است. در همین زمینه، معاون وزیر خارجه روسیه به جزئیاتی از مواردی که احتمالاً این بار در وین مورد بحث قرار خواهد گرفت، اشاره کرده است.

به گزارش «تابناک»، سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی ضمن اشاره به در پیش بودن دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ گفته، احتمالاً برخی از موارد و بندهای مربوط به توافق‌نامه نهایی هسته‌ای، در این دور از گفت‌و‌گو‌ها مورد توافق دو طرف‌ قرار خواهد گرفت.

ریابکف در مصاحبه‌ با خبرگزاری «ریانووستی» گفته: «ما باید دست‌کم تا پایان این دور، بر سر برخی از عناصر متن مشترک و جزئیات متن کلی توافق‌نامه نهایی به توافق برسیم».

گفتنی است، پیش از این، مقامات ارشد ایرانی و همچنین غربی ‌از آغاز روند نگارش متن توافق‌نامه نهایی هسته‌ای از زمان برگزاری دور جدید مذاکرات خبر داده بودند. این دور از گفت‌و‌گو‌ها میان ایران و ۱+ ۵، از روز سیزدهم ماه می‌ در پایتخت اتریش آغاز خواهد شد.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، موضوعات مربوط به جزئیات بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین محدودیت‌های احتمالی آتی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، دشوار‌ترین موضوعاتی است که در مذاکرات بر سر آن بحث ‌خواهد شد.

در ماه‌های اخیر و در چهارچوب توافق‌نامه مقدماتی ژنو، دو طرف کارهایی ‌برای تسهیل روند توافق نهایی هسته‌ای انجام داده‌اند. در همین چهارچوب، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدید‌ترین گزارش خود تأیید کرد، ایران به تعهدات خود ـ که در توافق‌نامه ژنو به آن اشاره شده بود‌ ـ پایبند بوده و اقداماتش در چهارچوب بازه زمانی پیش‌بینی شده انجام گرفته است.

به هر حال، پیش از این نیز مقامات ایرانی و غربی اشاره کرده بودند که بحث‌های مربوط به آینده رآکتور هسته‌ای ایران و همچنین بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای ایران، مهم‌ترین موضوعاتی هستند که دو طرف باید بر سر آن به توافق رسند؛ به نظر می‌رسد، سخنان اخیر ریابکف نیز تأکید دوباره‌ای بر همین موضوع باشد.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------